1

Onderwerp: dusten

hallo iedereen...

ik heb net geprobeerd een cupcake te dusten (op rolfondant). maar ik krijg de stencil niet helemaal mooi plat tegen de fondant, dus kruipt er 'dust' onder de hoekjes en kantjes en is mijn tekening langs de randen vervaagd...

iemand een idee om dit op te lossen???

lien

2

Re: dusten

nog nooit gestencild, maar is het mogelijk om dat eerst te doen en dan pas op de cc?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

waarschijnlijk wel... maar mijn fondant wordt zo snel hard als die is uitgerold (ik probeer dunnetjes, is voor de sier, niet voor de smaak) dat ik bang ben dat hij de bolling van mijn cc daarna niet mooi volgt...

misschien wil ik gewoon te veel, kan ook O-)

4

Je stencil vastplakken aan het fondant met crisco :+

En er moet ook een how to zijn, maar ik heb geen zin om te zoeken, dus dat mag je zelf doen. Lief hè!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5 Laatst bewerkt door Ottolien (09-04-2011 13:50)

O, en je kan ook de bolling van je cc afsnijden. Dan licht je rondje ook mooier op de cc ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Dun laagje crisco op je stencil..............zie ook de how-to van renaatje over stencillen...........

7 Laatst bewerkt door praLIEN (09-04-2011 14:13)

dankjewel voor alle reacties!!!

de how-to zoek ik nog even op...

wat is crisco (en door wat te vervangen, ik ben van België en crisco... niet bekend hier :) )

en ook... smaakt dat ergens naar of maakt het dan geen vlekken?

8

shortening/vet

ik meen ooit gelezen te hebben dat je daarvoor vast frietenvet voor kunt gebruiken (ossewit)

de anderen verbeteren me wel als het niet klopt ;)

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!