1

Onderwerp: Vraagjes: Cupcakes invriezen/ontdooien/bekleden enz?

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit topic op de juiste plaats zet  :o , mijn excuses als dit niet zo is. Maar dan merk ik het vanzelf wel als het verplaatst is.

Maar goed, het zit zo. Ik sta op het punt om te bevallen van mijn tweede kindje en nu ik zo aan het bakken ben geslagen (dat deed ik toen de tijd van m'n eerste kindje nog niet ;)), leek het me leuk om in plaats van beschuit met muisjes versierde cupcakes te serveren  :Y . Maar nu heb ik dus een paar vragen over de voorbereiding, het ontdooien en het afwerken daarna.

1. Hoe lang kan je cupcakes invriezen?
Volgens de planning ga ik binnen nu en 16 dagen namelijk bevallen (uitloop maximaal 2 weken als ze overtijd is ;)). Kan ik de cupcakes nu al invriezen en dan uitserveren als er visite komt?
2. Hoe kan ik de cupcakes het beste ontdooien?
3. Hoe lang van tevoren kan ik alvast versiering maken van fondant/marsepein?
Het zou handig zijn als ik dit ook al van tevoren allemaal gemaakt kan hebben en er dus enkel nog hoef op te plakken als de visite komt ;).
4. Wat is de beste manier om versiering van fondant/marsepein te bewaren?
Bijvoorbeeld in een bakje in de koelkast of juist buiten de koelkast, maar wel op een koele plaats.... of....?
5. Zou ik ook al de fondant/marsepein op de cupcake kunnen plakken met glazuur en het dan als pakketje zeg maar invriezen?
Als het antwoord hierop ja is, hoe moet ik het dan ontdooien, gewoon hetzelfde als bij het antwoord op vraag 2 of werkt het dan toch anders?

Hopelijk heb ik de vragen duidelijk gesteld  :o . Alvast bedankt voor het lezen/antwoorden  :) .

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: Vraagjes: Cupcakes invriezen/ontdooien/bekleden enz?

Ja hoor, dat kan prima nu al!! En idd kan je ze kant en klaar invriezen. Hoewel ik zelf er de voorkeur aan geef om kale cc´s in te vriezen. Als je de versiering niet mee in wilt vriezen kan je ze bewaren onder folie of idd in een luchtdicht doosje. Hoeft niet in de koelkast als het alleen marsepein of fondant is.
Kale cc´s kan je ontdooien op het aanrecht in de zak waarin je ze invriest.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Bedankt voor het antwoord :).
Dan zal ik de cupcakes snel gaan maken en invriezen.
De fondantdingetjes kan ik dus gewoon in een luchtdicht bakje bewaren op een droge/koele plaats?

4

yep :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Bedankt  *D

6 Laatst bewerkt door Sannybarnshed (08-04-2011 10:59)

Nog even dit topic 'omhoog gehaald'

Ik heb grote kartonnen taartdozen en vroeg me af of ik cupcakes daarin ook kan invriezen. Het leek me handig omdat ik de dozen dan kan stapelen in de vriezer en ik wil best veel cc's gaan maken.

Waarschijnlijk vries ik de kale cupcakes in.

Moet ik dan ook nog een zak om de doos doen??

Ik wil namelijk hetzelfde gaan doen als TS, :)
(alleen ben ik over 3,5 week uitgerekend)

Ik up 'm nog maar eventjes, want wil vanavond of morgen echt aan het bakken slaan...

Moet er een zak om een taartdoos als je de cc's voor uitdrogen wilt behoeden in de vriezer, of is alleen een doos genoeg?

Hopelijk kan iemand me helpen!  :)