1 Laatst bewerkt door Yvonne 05 (08-04-2011 09:37)

Onderwerp: 2 x invriezen??

Had al gepost maar per ongeluk onder iemand haar vraag :o

Goedemorgen, ik bak meerdere taarten tegelijk met biscuitmix van hebshop, ik haal eruit wat ik nodig heb en ga die dan bekleden.
Gister vroeg iemand of de taart dan geheel gedecoreerd nog een keer in de diepvries kon? dus biscuit 2 x invriezen?
Ik stond met me mond vol :s  ik weet t echt niet! jullie??? alvast bedankt voor je antwoord :)

Re: 2 x invriezen??

Hoi,
Ik zou het niet doen. Je biscuit droogt dan wel erg uit en er wordt altijd afgeraden om een product 2x in te vriezen i.v.m. bacterieen. Nou zal dat met biscuit misschien niet zo'n vaart lopen, maar ik zou het risico niet nemen!

Groetjes van Kirsten

3

Dank je wel voor je antwoord :)

4

Ja dat kan prima hoor!

Overigens, deed de bakker waar ik gewerkt heb ook altijd.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

5

Ja hoor; doe ik ook al jaren, niemand ziek en smaakt zoals normaal!! :Y

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6 Laatst bewerkt door proudmommy (08-04-2011 14:51)

wow, dat is handig om te weten!  :thumb:

is het dan ook mogelijk om vrijdagavond het kapsel uit de vriezer te halen, te vullen en aftesmeren met botercreme en dan zaterdag aan het begin van de middag te bekleden en decoreren en daarna weer invriezen?  :s

7

Oh het kan dus wel???

Ik heb hier geen ervaring mee, dwz, misschien doen mensen ze wel in de vriezer zonder dat ik t weet, en dan denken ze;Bleegh, die taart hoef ik nooit meer :D  :D

En om nu aan iedereen te vragen, wil je het daarna nog een keer invriezen???

hartelijk bedankt voor jullie antwoorden :9

8

proudmommy schreef:

wow, dat is handig om te weten!  :thumb:

is het dan ook mogelijk om vrijdagavond het kapsel uit de vriezer te halen, te vullen en aftesmeren met botercreme en dan zaterdag aan het begin van de middag te bekleden en decoreren en daarna weer invriezen?  :s

Ja hoor!  :Y

Groetjes Wendy

9 Laatst bewerkt door kokkie (09-04-2011 10:24)

Yvonne 05 schreef:

Oh het kan dus wel???

Let wel: we hebben het hier toch wel alleen maar over de 'blote' kapsels he, ik bedoel dus niet een taart mét vulling. Dat zou ik nooit 2 keer invriezen.

Groetjes Wendy

10

jah, ik heb het over een "bloot" kapsel invriezen. dat vrijdag uit de vriezer halen, vullen en afsmeren, dan zaterdag bekleden en decoreren en daarna terug de vriezer in. ik zou een gevulde taart ook niet 2 keer invriezen. lijkt me niet handig voor je vulling en marespein/fondant. :nooo

maar super dat ik hem dan in 2 dagen kan maken. dat scheelt mij een hele hoop gehaast het weekend.
dank je voor je antwoord kokkie :thumb:

11

Graag gedaan!

Groetjes Wendy

12

Dank jullie wel, ben erg opgelucht, omdat ik er altijd meerdere tegelijk bak!! fijne zondag