Onderwerp: [help] turquoise
Helup !!
Ik wil een turquoise taart maken welke kleur gebruik ik dan om het fondant te kleuren, jammer genoeg vind ik nergens kant en klare fondant in die kleur ?????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » [help] turquoise
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Helup !!
Ik wil een turquoise taart maken welke kleur gebruik ik dan om het fondant te kleuren, jammer genoeg vind ik nergens kant en klare fondant in die kleur ?????
misschien heb je hier wat aan:
http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm
succes
thxx !!
Die kleuren heb ik beide. Nu nog even puzzelen hoe het met de verhoudingen zit.
Ik sla hem meteen even op !!
volgens mijn zijn die cijfers de verhoudingen dus 1 deel geel en 6 delen van dat blauw en als en een T staat betekend dat een "touth' dus een heel klein beetje.
succes
had hem trouwens ook opgeslagen, best makkelijk dat soort dingen
Hé, dat is handig, bedankt sla hem ook even op.
ja dat van de delen had ik begrepen nu alleen nog even uitvogelen waar ik de delen mee neem want je hebt natuurlijk maar een klein beetje nodig voor een taartje van 20 cm ??
ja daar zat ik ook al een beetje mee en heb ook geen id. zal heel voorzichtig van blauw toevoegen en dan even uitproberen
ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik neem eerst witte fondant, genoeg om de taart te bekleden, dan weeg ik het en haal het deel (hier bv geel) er vanaf.
Dan kleur ik het gele deel en het andere deel kleur ik blauw. Daarna meng ik beide kleuren maar hou van elke kleur een beetje opzij (om eventueel meer geel of meer blauw te kunnen toevoegen als de kleur niet is wat ik wil)
tja maar hoe pak je de kleurstof dan.......? gewoon met een prikker ofzo ??
toevallig heb ik hem net ook turkoise gekleurd, weet ff het nummer niet uit mijn hoofd, maar van wilton heb ik 2blauwe kleuren, eentje donker en eentje licht blauw, en op mijn zeelandia marsepein, word ie echt turkoise, moet er wel best wat in doen, de volgende dag zie ik dat de kleur nog mooier is geworden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » [help] turquoise