Onderwerp: Help, mijn taarten worden te groot....
voor de Ikea onderlegger. Wat gebruiken jullie? Een tafelzeil? Of blijft je marsepein/fondant hier aan kleven?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help, mijn taarten worden te groot....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
voor de Ikea onderlegger. Wat gebruiken jullie? Een tafelzeil? Of blijft je marsepein/fondant hier aan kleven?
Ik gebruik een tafelzeil. Ze blijven niet kleven bij mij. Maar ik kneed mijn marsepein ook op dat kleed zeg maar, dus het kleed wordt iets vettig. En daar door kleeft het niet bij het uitrollen. Wat ik ook wel eens doe is wat maizena onder je lap marsepein strooien.
Ik heb geen ervaring met fondant en zo'n tafelkleed.
Ik gebruik allebei; de Ikea onderlegger voor het kleinere werk en het tafelzeil ligt eronder voor als het groter wordt of er per ongeluk naast gaat. Mijn fondant blijft aan mijn tafelzeil nooit plakken, maar je zou er wat crisco op kunnen smeren natuurlijk.
ik heb van dat doorzichtige tafelzeil, dat gebruik ik ook als we met meerdere koekjes gaan bakken enz. het blijft niet plakken en doe er ook nog wel eens wat crico op smeren, met een vaatdoek en zeepsop is dat er zo af. Heb ook zeil met een print maar dat kan gaan afgeven. dus die heb ik er maar onder liggen.
Tip om zeil makkelijk en netjes op te bergen: koop een lange bezem steel (min 140-150 cm dat is de breedte van het zeil) en rol het daar op. zo heb je nooit lelijke vouwen in je zeil.
gisteren ook 51cm moeten uitrollen voor 35cm taart; ook op het tafelzeil gedaan met wat crisco ingesmeerd, ging best en bleef eigenlijk zowat niet plakken.
maar ik wil er nog wel een keer een nieuw stuk voor halen van dat doorzichtige.
Als ik taarten maak dan doe ik alles op mijn doorzichtige tafelzeil, echt ideaal!
Mijn man heeft een stuk tafelzeil op een grote mdf-plaat gespannen. Ideaal. Ook makkelijk met schoonmaken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help, mijn taarten worden te groot....