1

Onderwerp: hoe gebruik je de clickstix?

vriendin van me geraakt niet ingelogd, dus vroeg me even in haar plaats deze vraag te stellen.
ik heb ze zelf niet, dus kan haar hiermee niet helpen.
ze wil letters maken met de stix, maar de fondant blijft niet in het latje zitten. de afdruk staat dus wel in de uitgerolde fondant, maar nog niet volledig los.
iemand raad?

Let's have a Cake Good Day !!!

2

Re: hoe gebruik je de clickstix?

dan moet ze de lineaal wat beter induwen en wat heen en weer schuiven over de ondergrond. het beste wat maizena of poedersuiker onder het fondant te strooien.

Groetjes, Dorothea.

3

De letter uitsteken door de lineaal aan de randjes vast te houden, dus niet op het bewegende deel duwen, en de lineaal wat heen en weer bewegen, zodat de letter goed in de lineaal zit En dan kun je de letter eruit duwen.

Groetjes, Elly

4

Hoewel ik me voor kan stellen dat je niet altijd weet of je moet kiezen tussen Decoreren of Taartdecoratie algemeen, is het dan weer niet de bedoeling om een topic in beide rubrieken te openen :)

Topics dus samengevoegd.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik vind het ook geen handige dingen  :nooo  Maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen  :D  Ik rol uit, druk de lineaal in de fondant (kan marsepein ook eigenlijk?) en daarna kan ik drukken wat ik wil maar de letter komt er niet uit... Iemand daar nog tips voor?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Ik kan er mee lezen en schrijven!! Gebruik tegenwoordig nog maar zelden mijn tappits. Uitrollen (hoeft niet eens mega dun), effe aan laten drogen. Vervolgens is de truc dat je niet aan de bovenste lineaal komt. Je moet dus de clickstick echt een de zijkant vasthouden (zitten een beetje opstaande randjes op een paar plaatsen). Stick erop duwen (alleen rand vasthouden!!!) heen en weer wiebelen voor de randjes. Dan optillen effe onderkant kan kijken en effe restjes verwijderen. Dan bovenop de liniaal tikken....en klaar!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

Bedankt voor alle reacties het lukte mij gisteren niet om in te loggen. Dat heen en weer schuiven ik snapte niet hoe jullie dat deden maar gebruikte altijd op mijn matjes Crisco nu dus met die poedersuiker en jullie tips lukt het perfect ik vind ze super en ga er zeker nog bij kopen. Ik ben geen vriendjes met de Tappits dus is dit een héél goede uitkomst

8

Kadohke schreef:

Ik kan er mee lezen en schrijven!! Gebruik tegenwoordig nog maar zelden mijn tappits. Uitrollen (hoeft niet eens mega dun), effe aan laten drogen. Vervolgens is de truc dat je niet aan de bovenste lineaal komt. Je moet dus de clickstick echt een de zijkant vasthouden (zitten een beetje opstaande randjes op een paar plaatsen). Stick erop duwen (alleen rand vasthouden!!!) heen en weer wiebelen voor de randjes. Dan optillen effe onderkant kan kijken en effe restjes verwijderen. Dan bovenop de liniaal tikken....en klaar!!!

:Y  :Y

Ik vind ze ook super! Ik doe wel tylose door de fondant, en heeeeeeel dun uitrollen. Ze floepen er zó uit!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

Dan ga ik ze binnenkort maar weer eens uit de kast halen, wilde ze al bijna verkopen...

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl