1 Laatst bewerkt door Lindadepinda (07-04-2011 19:17)

Onderwerp: Po, eerste strik & eerste roosje

Zolang ik mn nieuwe hobby nog niet zat ben, probeer ik af en toe zelf gelegenheden te vinden om taartjes te maken. :D
Aangezien ik het nogal lastig vind om kleinere taartjes strak te bekleden, moet je veel oefenen, toch? Dus hierbij een drietal cadeautaartjes, 16 cm (en nog niet strak genoeg, dus ik blijf oefenen  :o )

Teletubbie Po - met Mona aardbeikwarktaart
Ik vroeg: Heeft 'ie nog cadeauwensen, of zal ik een taartje meenemen?
- Leuk, doe maar een taartje! En hij houdt heel veel van de Teletubbies!
:s Ik vind ze ook best leuk, maar voor op een taart nogal bewerkelijk. Daarom alleen het hoofd  :D
https://lh4.googleusercontent.com/_pa6VVKQYNEs/TZW3yODi_9I/AAAAAAAABMA/VpkxfRb0zeU/s720/HPIM4671.JPG

Taartje voor een kennisje die vrijdag haar 5e chemo krijgt, om sterkte te wensen. (Volgende keer moet er nog meer tylose door de marsepein voor de strik...) Gevuld met AHtoetje Winterpudding (aardbei met stukjes chocola   :9 )
https://lh5.googleusercontent.com/_pa6VVKQYNEs/TZ3snS72K6I/AAAAAAAABMo/l43oabT1BxM/s720/HPIM4683.JPG

Voor mijn zwager en schoonzusje die gister 5 jaar getrouwd waren. Gevuld met mokkacreme, ook voor het eerst zelf gemaakt. En eens proberen of ik ook een roosje kan maken.... Helaas vergeten ook een detailfoto van het roosje te maken  :grr:
https://lh5.googleusercontent.com/_pa6VVKQYNEs/TZ3spDHjgXI/AAAAAAAABMs/2Dv4zLeqLY8/s720/HPIM4688.JPG

Tips zijn welkom (maar dat van die smoother enzo, die ken ik al :+  die staat op mn lijstje  :D )

edit: nog even de vullingen toegevoegd...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

2

Re: Po, eerste strik & eerste roosje

die strik is supermooi geworden voor de eerste keer  :thumb:

3

Mooie taartjes hoor! Nog een vraagje...die pudding e.d. smeer je die gewoon tussen de lagen van het biscuit?? (sorry ik ben compleet nieuw hier haha)

4

ik vind ze erg mooi, vooral die TT dat neusje heel schattig!

It's never to late to become what you might have been

monataartje schreef:

Mooie taartjes hoor! Nog een vraagje...die pudding e.d. smeer je die gewoon tussen de lagen van het biscuit?? (sorry ik ben compleet nieuw hier haha)

geeft niks  :)
die pudding is net als de Mona toetjes een luchtige pudding, dus een soort mousse. En die kan je idd prima smeren. Wel even een halve cm uit de rand blijven en dat dan weer opvullen met botercreme... (of een dijkje spuiten)
gewoon uitproberen!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

6

ik vind ze erg leuk hoor! En ik vind ze strak!  :thumb:

een tip: je strik, je hebt marsepein met tylose gedaan? volgens mij werkt dat niet... Tylose werkt  alleen bij fondant omdat dat uit hardt en marsepein niet.

7

Vind ze erg leuk.
Vooral de onderste is mooi strak.
Strik vind ik niks mis mee hoor.
Ziet er toch hartstikke goed uit?