1

Onderwerp: mijn eerste stapel en bruidstaartje

Mijn eerste stapel en bruidstaartje.
Mijn vriendin vroeg of ik een bruidstaartje wilde maken voor haar ouders die 50 jaar getrouwd zijn en ik heb het geprobeerd.
Ik had nog nooit roosjes of een bruidstaartje gemaakt maar ik heb er het beste van gemaakt.
tips zijn altijd welkom.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TISWZFCM-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YUUVACAP-D.jpg

2

Re: mijn eerste stapel en bruidstaartje

ik vind hem prachtig!

3

euh  :think:  ik zie helemaal geen foto  :nooo  :think:

oh, wacht, nu istie er :Y  ( :think: raar :Y )

chique zeg! knap  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Wauw, wat heb je er een pracht-taart van gemaakt !

Groetjes, Conny

Hartelijk dank voor jullie aardige berichtjes.

6

heel mooi :thumb:

7

very nice!!dat doe jij heel goed. kan je wat meer over de taart vertellen ( vind ik persoonlijk altijd errug leerzaam) zoals voor hoeveel personen, welke maten, vulling en bekleding  :D  (ben verder niet nieuwsgierig ofzo)

It's never to late to become what you might have been

8

zeker voor de eerst super

en die rozen ben jaloers ik kan het niet

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (06-04-2011 20:25)

voor die rozen ( dat kon ik dus ook niet ) maar ik had een hele handige manier gevonden maar weet nu niet meer waar.
Het lijkt op deze
dailymotion.com/video/xd56va_cake-decoration-marzipan-rose_school
maar dan deden ze de rondjes tussen het plastic met de bolle kant van de lepel van binnen naar buiten wrijven en dan hard duwen zodat de blaadjes erg dun worden en niet meer mooi rond zijn.

Omdat ik het voor het eerst zo'n taart heb gemaakt heb ik geen flauw benul voor hoeveel personen het is.
Maar hier op de site staat van elke vorm een heel mooi schema om je taart te snijden dus als je de maat van je vorm weet dan kun je daar zien hoeveel stukjes je eruit kunt halen.
Voor de vulling heb ik de onderste taart een citroenmouse gemaakt  en de bovenste twee taartjes een aardbeienmouse.
en dan twee lagen op elke taart.
Wilde verder niet echt combinatievullingen maken omdat ik het anders iets teveel van het goede vind.
Ik heb gewoon blanke zeelandia marsepein gebruikt en toen hij klaar was met een spuitbus lustre spray pearl bespoten daar krijgt hij een mooie glans van.

10

Oh WOW!!!!wat mooi zeg!!!! :thumb:

11

Ik vind de taart echt prachtig!!! Ik vind het alleen een beetje zonde dat 'ie op zo'n lelijk wit papieren ding staat. Met een mooi onderbord was het geheel nog mooier geweest denk ik.

Ja je hebt gelijk maar ik wilde snel zijn omdat hij eerst de vriezer in moest dus als ik er dan teveel mee gaat sollen dan ben ik bang dat het niet goed gaat komen.
Op het witte papier kan ik hem makkelijker schuiven en dan blijft de onderste rand ook heel.