1

Onderwerp: Sinaasappel cupcake, maar welke vulling?

Hallo allemaal,

Ik wil graag sinaasappel cupcakes maken en heb op internet het volgende recept gevonden:

http://www.cupcakerecepten.nl/2011/03/j … -cupcakes/

Nu wil ik de cupcakes gaan bekleden met fondant, dus die topping kan er niet boven op. Nu vroeg ik mij als of deze topping ook als vulling kan gebruiken en of dit natuurlijk wel lekker is? Als jullie andere vullingen weten of andere ideeën hebben hoor ik deze graag!

Groetjes Nathalie

2

Re: Sinaasappel cupcake, maar welke vulling?

Je kan ook vullen met een beetje chocomouse? of vanille mouse??

3

Ik zou deze topping zeker als vulling durven gebruiken, hij klinkt heel erg lekker !

Groetjes, Conny

4

Ik heb ze al een keer gemaakt : LEKKERRRRRRRRRR!!!!

Dus gewoon erin stoppen die topping!!!

Liefs Samantha

5

SHaak schreef:

Ik heb ze al een keer gemaakt : LEKKERRRRRRRRRR!!!!

Dus gewoon erin stoppen die topping!!!

Haha, gelukkig!! Als ik ze ga maken zal ik de topping als vulling gebruiken, ik ben benieuwd :)

Ik las trouwens ergens dat je de cupcake kan 'uithollen' door zo'n ding te gebruiken wat het klokkenhuis uit de appel haalt, klopt dit of is hier ook een andere manier voor...?

6

Voor mini-cupcakes gebruik ik een appelboor om een gaatje te maken en die te vullen, maar voor een gewone cupcake gebruik ik een meloenballetjes-steker. Werkt erg makkelijk.

succes!

7

Nou ik heb ze gemaakt voor mijn verjaardag, maar om eerlijk te zeggen proefde ik bijna geen sinaasappel... Misschien volgende keer wat meer vulling er in doen en eventueel een beetje smaakstof...?
Ik had de topping eerst gemaakt met sinaasappelsap uit een fles en de 2e keer met verse sinaasappelsap, maar de 2e keer werd de topping heel waterig en kwam er uit de spuitzak soms alleen water/sap... Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen?

Voor de rest waren de cupcakjes erg lekker en vielen ze gelukkig goed in de smaak :) Je kan ze hier zien: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=145084

Groetjes Nathalie

8

Ik heb ze ook gemaakt en heb gewoon wat extra sinaasappelschil schaafsel toegevoegd.
Je kunt de vulling ook toevoegen door met een metalen spuitmondje op je spuitzak in de CC te prikken en de vulling een soort van te injecteren.

Succes!

Nine out of ten people like chocolate. The tenth person always lies.