1

Onderwerp: Vraagje: 50 bovenop taart

Ola,
Ik ga het weekend een taart voor de 50ste verjaardag van mn schoonvader maken. Nu heb ik al wat rond gesurfd op het net en kwam een prachtige taart tegen met in grote cijfers 30 bovenop de taart:

http://www.pinkcakebox.com/images/cake1648.jpg

T leken me nogal grote cijfers, dus vroeg ik me af hoe dat gemaakt is. Fondant met tyclose? En zou dat dan goed blijven staan op de taart?
Alle tips zijn welkom... :D

2

Re: Vraagje: 50 bovenop taart

fondant met tylose inderdaad, zelf werk ik eigenlijk alleen met marsepein, maar dan moet je het echt een week van tevoren maken om goed te laten uitharden. Goed blijven staan doe je dmv of een dotje Royal Icing of met cocktail prikkertjes.

Succes!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

3

4

Of een uurtje in de oven op 50 graden en dan laten afkoelen in de oven.
Wel eerst de prikker erin want de letters worden keihard  :Y

5

Wat ik eigenlijk niet snap  :o  is dat er toch maar een klein stukje prikker in de letter gaat? Geeft dit wel genoeg steun en valt de letter er dan niet af? Ondanks dat deze keihard is? Ik zie vaker dit soort toppers op een taart en vind het echt heel erg leuk. Alleen....ik durf het niet aan omdat ik echt denk dat de letter van het prikkertje af valt.

6

Esther68 schreef:

Wat ik eigenlijk niet snap  :o  is dat er toch maar een klein stukje prikker in de letter gaat? Geeft dit wel genoeg steun en valt de letter er dan niet af? Ondanks dat deze keihard is? Ik zie vaker dit soort toppers op een taart en vind het echt heel erg leuk. Alleen....ik durf het niet aan omdat ik echt denk dat de letter van het prikkertje af valt.

Ik heb een tijdje terug ook voor het eerst van die staande cijfers gemaakt.. 2dagen van te voren gemaakt, op de dag dat ik hem nodig had brak de 8 af  :grr:  doordat het prikkertje hem niet hield.. snel een nieuwe gemaakt en even in de oven gedaan en 3 tandenstokers erin gedaan... Zo bleef hij wel staan  ;) (2 had misschien ook wel genoeg geweest, maar ik wilde geen risico lopen  :) )
En ik zou de cijfers echt pas rechtop zetten als je ze in de taart prikt.... :)