Re: 1 persoons kwarktaartjes
jammie!! 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » 1 persoons kwarktaartjes
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ziet er allemaal goed uit!
Heel leuk idee!
Leuk! Ik ga ze ook maken.
Ik las dat je een extra zakje bodemmix hebt gebruikt. Kun je die los kopen, of moet ik gewoon 2 pakken kwarktaartmix kopen?
Mmm, ziet er heerlijk uit! Leuk idee, was er zelf niet zo snel op gekomen!
Leuk! Ik ga ze ook maken.
Ik las dat je een extra zakje bodemmix hebt gebruikt. Kun je die los kopen, of moet ik gewoon 2 pakken kwarktaartmix kopen?
Voor kwarktaart gebruik ik nooit een mix, mijn eigen recept is veel lekkerder en helemaal niet moeilijk!
Voor een springvorm van 24 cm (of een heleboel mini's):
1 pak bastognekoeken
150 gram boter
1 bak volle kwark
200 gram witte basterdsuiker
6 eetlepels melk
1 potje kersen op sap
8 blaadjes witte gelatine
¼ liter slagroom
2 zakjes vanillesuiker
Koekjes verkruimelen, boter smelten en koek erdoor roeren.
In springvorm doen en goed aandrukken met bijv. de onderkant van een glas.
Gelatine weken in koud water.
Kwark, basterdsuiker en melk mengen met een garde.
Kersen laten uitlekken en het sap verwarmen, niet koken.
Gelatine er door roeren en dit mengsel door de kwark roeren.
Slagroom kloppen met vanillesuiker en dit door de kwark mengen.
Kwarkmengsel in de springvorm doen en wat kersen er over verdelen en naar de bodem duwen zodat je ze niet meer ziet.
Taart in ca. 4 uur laten opstijven in de koelkast.
Ik heb met deze hoeveelheid 12 mini's gemaakt en toen had ik nog zoveel over dat ik er een kleine puddingvorm mee heb gevuld voor als toetje te gebruiken.
Wat een lekker idee 
Juutje1976 schreef:Leuk! Ik ga ze ook maken.
Ik las dat je een extra zakje bodemmix hebt gebruikt. Kun je die los kopen, of moet ik gewoon 2 pakken kwarktaartmix kopen?Voor kwarktaart gebruik ik nooit een mix, mijn eigen recept is veel lekkerder en helemaal niet moeilijk!
Bedankt! Ga ik zeker eens proberen!
mookje schreef:Juutje1976 schreef:Leuk! Ik ga ze ook maken.
Ik las dat je een extra zakje bodemmix hebt gebruikt. Kun je die los kopen, of moet ik gewoon 2 pakken kwarktaartmix kopen?Voor kwarktaart gebruik ik nooit een mix, mijn eigen recept is veel lekkerder en helemaal niet moeilijk!
Je kunt de bodemmix gewoon los kopen.
Groetjes Angelique
Juutje1976 schreef:mookje schreef:Voor kwarktaart gebruik ik nooit een mix, mijn eigen recept is veel lekkerder en helemaal niet moeilijk!
Je kunt de bodemmix gewoon los kopen.
Groetjes Angelique
Oh en het is inderdaad een niet zo moeilijk recept hierboven maar met de naturel kwarktaartmix van dr. Oetker is ook niks mis hoor, lekker en fris
( en toch ook wel wat makkelijker hoor ).
Groetjes Angelique
Hallo Angelique,
Ik heb vandaag als traktatie op school voor de juffen en meesters deze mini kwarktaartjes gemaakt, maar mijn bakjes gingen zo uitstaan, ik had bakjes van Wilton. Welke heb jij gebruikt want die van jouw zijn mooi in vorm.
Groetjes Harma
Mikke heb je de vormpjes in een muffin bakblik gezet? Dat helpt om ze in vorm te houden!
leuke tips dames, zocht inderdaad ook een alternatief voor mijn eigen verjaardag as zaterdag..denk dat ik nu genoeg gevonden heb!
Hallo Angelique,
Ik heb vandaag als traktatie op school voor de juffen en meesters deze mini kwarktaartjes gemaakt, maar mijn bakjes gingen zo uitstaan, ik had bakjes van Wilton. Welke heb jij gebruikt want die van jouw zijn mooi in vorm.
Groetjes Harma
Hoi Harma,
ik had de "papiertjes"gewoon bij de hema gehaald, maar je moet ze inderdaad wel in z'n muffin/cupcake pan zetten totdat de kwark stevig is. Als je ze er daarna uithaalt dan blijven ze mooi in vorm.
Ze zijn overal te koop hoor maar dit bedoel ik: http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -1858.html
Groetjes Angelique
Hoi Angelique,
Bedankt voor je reactie, ik heb zo'n cupcakesblik thuis, maar daar heb ik nooit aan gedacht. De volgende keer ga ik dit zeker doen.
Groetjes Harma
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » 1 persoons kwarktaartjes