Onderwerp: Wie heeft het juiste oreo recept voor cakeballetjes?

Ik ben opzoek naar het juiste recept van Oreo voor Cakeballetjes.

Het recept is:
1 pak oreo koekjes of cake
2 pakjes slagroom (lijkt mij dat dit 250ml per pakje moet zijn)
1 pakje vanille suiker
Gemalen Cocos (HOEVEEL?)
Chocolade wit -bruin of puur (HOEVEEL?)
candy melts
lolly stokjes en decoratie

Wie kan mij helpen hoeveel chocolade en cocos erin moet.

Dank je wel?

2

Re: Wie heeft het juiste oreo recept voor cakeballetjes?

Het enige wat ik gebruik is oreokoek en monchou...verder niets

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

Dank je wel voor je reactie. Meng jij dan 1 op 1 de oreokoek en de monchou. Ik ben zelf dol op monchou, maar of kids dit ook zo lekker vinden. mmm geen idee.

Ik heb de little cupcake mold gekocht en wil daar de kleine cupcake's op een stokje op maken.

4 Laatst bewerkt door mitsey (06-04-2011 12:30)

ik doe 270 gram oreo's met 1 pakje mon chou.

Er zijn ook andere recepten maar die heb ik zelf nog niet uit geprobeerd:
28 oreo's
1/2 cup melk
1/2 cup melk choco chips (choco stukjes)
poeder suiker voor je handen

Koekjes fijn malen, melk in schaal in magnetron verwarmen 60-90 sec. tot het bijna kookt. Choco stukjes hierin smelten. Nu met de koek kruimels mengen en dan 3 uur laten koelen (denk koelkast). Handen in poederen en ballen rollen. Die dan weer 10 min laten koelen in koelkast en dan kan je ze nog in chocolade dippen (zou ze dan die 10 min. in de vriezer doen)

Succes!

Dank je wel voor je berichtje.  :thumb:

Ik was begonnen met de slagroom en chocolade, maar ben er mee gestopt. Ben snel op mijn fiets naar de supermarkt gegaan en heb monchou gekocht.

Ik heb nu 2 pakken Oreo gemalen in de keukenmachine, 1 pakje monchou en 1 klein borrelglaasje cocos door elkaar gekneden tot een grote bal. Daarna kleine balletjes van ongeveer 2,5cm doorsnede gemaakt en die staan nu 10 minuten in de koelkast. Moet even kijken of ik het nog voor het eten redt en anders ga ik er vanavond verder mee.   :Y

Ik heb zelf net even geproefd en ooooo wat is het lekker  :P  Of ze wel of niet lukken, ze zullen niet lang op een schaaltje staan  :shh: