1

Onderwerp: Droog en ingezakt????

Hoi,

Heb al gezocht tussen de berichten hier maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn volgende probleem.

Ik gebruik voor mijn cupcakes het recept van Nigela, maar... de cupcakes zakken in en zijn droog... :(

Ik heb een oven die zowel hetelucht als electrisch kan, wat kan ik het beste gebruiken? Verder kun je beter op een lagere temp bakken en iets langer dan hoger en wat korter?

Ik weet het... alle begin is moeilijk en oefening baart kunst, maar een paar goede tips zijn ook nooit weg toch?? :D

Alvast bedankt dames.

2

Re: Droog en ingezakt????

Geen idee wat je aan ovenstand beter kan gebruiken. Wel is het zo dat je beter langer en laag, dan hoog en kort kan  bakken volgens mij

3

Ik heb ze al een paar keer gebakken en had er helemaal geen problemen mee... ze waren heerlijk! Vooral met wat chocolade druppels erdoor  ;)

Als je ze op de heteluchtstand gebakken hebt, heb je de oven misschien te heet gehad. Gewoon een keertje gaan proberen op de gewone stand (180º). Lukken ze niet dan lekkere cake-pops gaan maken  :9

4

Aly schreef:

Ik heb ze al een paar keer gebakken en had er helemaal geen problemen mee... ze waren heerlijk! Vooral met wat chocolade druppels erdoor  ;)

Als je ze op de heteluchtstand gebakken hebt, heb je de oven misschien te heet gehad. Gewoon een keertje gaan proberen op de gewone stand (180º). Lukken ze niet dan lekkere cake-pops gaan maken  :9

Die cakepops zijn idd een leuke en lekkere oplossing, die we van het weekend heerlijk hebben opgesmuld :P  , maar ja.... goed gelukte cupcakes zijn natuurlijk ook lekker ;)

Ik ga gewoon weer verder met proberen, de aanhouder wint zeggen ze toch!

5

Test eerst je oven met een thermometer die daar geschikt voor is (dacht Blokker 6 Euro). Als jouw 180 al tegen de 190 zit dan heb je het gevonden... En hete lucht... dan is 150 al snel genoeg - er van uit gaande dat jouw knop en oven ook echt 150 produceren  :D

Met zoete groet! Akire

6

Nog een, niet onbelangrijke, tip: gebruik geen goedkoop merk zelfrijzend bakmeel.  :nooo

Met zelfrijzend bakmeel van dr oetker of de ah worden ze veel luchtiger!  :Y