1 Laatst bewerkt door djehr (04-10-2013 17:40)

Onderwerp: Traktatie: Roze vlindercuppies en chocolade hartenkoekjes met icing

Vandaag is onze kleine meid 6 geworden.Het was spannend of ze naar school kon gaan want ze is meer dan een week behoorlijk ziek geweest. Maar gelukkig was ze vanmorgen fit genoeg om haar verjaardag te vieren.

Voor de eerste keer cupcakes als traktatie. En wat was dat leuk om te maken!!  :Y  En een groot succes (zelfs bij de jongens ook al waren ze roze :lol: )
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1012347_479213175491022_1727943562_n.jpg

en voor de juffen chocoladekoekjes van het recept van Peggy Porschen versierd met royal icing. En dat viel niet mee  :s. Gelukkig komt er binnenkort Wilton Course 1 in de buurt dus die ga ik maar eens volgen  :Y . Met dank voor tips en inspiratie (én toestemming  ;) ) van Mariëlle van de Koekenbakkers

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/17483_479208562158150_628245238_n.jpg

2

Re: Traktatie: Roze vlindercuppies en chocolade hartenkoekjes met icing

Mooie traktatie!  Mag ik ze opslaan ter inspiratie?

Groetjes van Natascha!

3

geweldig! vooral de lolly cups in roze, dat ik daar zelf nooit aan dacht :o

Gefeliciteerd met je dochter

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

4

Vicarth schreef:

Mooie traktatie!  Mag ik ze opslaan ter inspiratie?

:Y natuurlijk!

5

Denisjuh schreef:

vooral de lolly cups in roze, dat ik daar zelf nooit aan dacht :o

Gefeliciteerd met je dochter

?? :think: Maar jij hebt ze zelf toch ook al vaker gemaakt? Of bedoel je alleen niet in de kleur roze? Bedankt voor de felicitaties

6

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

7

Heel mooi gemaakt!  :Y  :thumb:
Ziet er heerlijk uit  :9

8

Wat een leuke traktaties! :thumb:
Proficiat met de grote kleine meid!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

9

Wauw mooie koekjes. Wil ik ook nog eens proberen maar icing en ik zijn geen vriendjes

10

Heel erg leuk geworden Desiree!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

11

Supermooi zeg, allebei !!!

Groetjes, Conny

12

Daanje schreef:

Wauw mooie koekjes. Wil ik ook nog eens proberen maar icing en ik zijn geen vriendjes

nou...ben ook nog niet happy met de icing, hoor  :s . Vind het echt een drama om de dikte goed te krijgen. Ga binnenkort maar eens een workshop volgen  :Y

Ik vind zowel de cupcakes als de koekjes geweldig!

Mag ik je cupcakes als inspiratie gebruiken? Hoe maak je eigenlijk die bloemenrand onder de lolly en de vlinder op de lolly vast? Misschien een domme vraag, maar ik ben nog niet zolang bezig

Groetjes,

Marja

14

Marja's taartjes schreef:

Hoe maak je eigenlijk die bloemenrand onder de lolly en de vlinder op de lolly vast? Misschien een domme vraag, maar ik ben nog niet zolang bezig

Groetjes,

Marja

Natuurlijk mag je ze als inspiratie gebruiken. Ontwerp is niet van mijzelf hoor (lolly's op een cupcake).

Enne...domme vragen bestaan niet, hoor ;)
Ik heb de lollie op zijn kop gezet en het bloemetje uitgestoken. Daarna in het midden van het bloemetje een klein gaatje geprikt (waar het lollystokje doorheen moet). Daarna wat royal icing in het midden van het bloemetje gespoten en het bloemetje over het stokje geschoven. Goed aandrukken en een poosje laten drogen voordat je de lolly omdraait om in de cupcake te steken. Het hartje op de lolly en het vlindertje heb ik ook me royal icing geplakt

15

Ik heb zelf ook een opdrachtje gekregen van cupcakes met een lollie, die van jou ga ik zeker als inspiratie gebruiken (als dat mag natuurlijk), alleen, hoe zorg je ervoor dat de lollie stevig in het cakeje blijft staan? Dus niet opzij zakt en zo het hele cakeje uit zn fatsoen trekt?

Groetjes Eline

16

Begrijp ik uit je zorgen dat dat al eerder gebeurd is dat scheef zakken? Ik heb namelijk helemaal geen problemen gehad. Ik heb marsepein gebruikt en de stokjes er de avond ervoor ingestoken.

17

Nou, ik heb het gisteren even geprobeerd maar de lollie ging dus opzij hangen idd. Maar misschien kwam dat omdat er nog geen bovenlaagje op de cupcake zat? Ik had gehoopt dat je de gouden tip had  ;) . In ieder geval heel erg bedankt dat je de moeite nam om te antwoorden.

Groetjes Eline

18

Dat zou een oorzaak kunnen zijn  :think:

:thumb: