1 Laatst bewerkt door Heleen61 (07-04-2011 05:41)

Onderwerp: Goud....

Wie kan mij vertellen hoe ik de uit de cricut gekomen witte vormpjes het beste goudkleurig kan krijgen?

Welke methode wordt het mooist op wit, vraag ik mij af....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

Re: Goud....

Ik denk dat het op wit nooit mooi wordt. Wel als je het van te voren geel maakt. Dan kan je dusten of verven, in de FAQ kan je daar meer over lezen.

Groetjes Karine

3 Laatst bewerkt door Heleen61 (07-04-2011 05:41)

Kaatjekikker schreef:

Ik denk dat het op wit nooit mooi wordt. Wel als je het van te voren geel maakt. Dan kan je dusten of verven, in de FAQ kan je daar meer over lezen.

kan niet echt iets vinden over de cricut en het vooraf kleuren van een vel....

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

dat staat er ook niet  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik doe het altijd op wit, dusten of verven, werkt prima, kan alleen tegenwoordig geen mooie kleur goud meer vinden in de shop.... gebruikte vaak `antique gold` erg mooi!!!

Heleen61 schreef:
Kaatjekikker schreef:

kan niet echt iets vinden over de circut en het vooraf kleuren van een vel....

Maar wat voor vel bedoel je dan? Want fondant of gumpaste ofzo kan je toch eerst geel kleuren?

Groetjes Karine

Ik schilder altijd witte dingetjes goud :)
Gele fondant dusten wordt niet mooi vind ik, en als je schildert maakt het echt niks uit wat voor kleur eronder zit.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik schilder altijd witte dingetjes goud :)
Gele fondant dusten wordt niet mooi vind ik, en als je schildert maakt het echt niks uit wat voor kleur eronder zit.

Ah, kijk! Dat ga ik dan voortaan ook doen :) :)

Groetjes Karine

Maar dan adviseer ik je wel om 96% alcohol te gebruiken. Wodka werkt voor geen meter, dan kun je net zo goed water gebruiken, dat werkt net zo min.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10 Laatst bewerkt door Heleen61 (06-04-2011 10:08)

tipsytaartje schreef:

dat staat er ook niet  :nooo

dacht ik toch ook... soms kan ik niet goed zoeken, maar deze keer.... :Y

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

11

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Maar dan adviseer ik je wel om 96% alcohol te gebruiken. Wodka werkt voor geen meter, dan kun je net zo goed water gebruiken, dat werkt net zo min.

De alcohol staat klaar, dus dat moet dan gaan lukken.

Zie ik vanzelf hoeveel dust ik erdoor moet doen?

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

12

Je moet het er niet door doen. Eigenlijk een beetje dust in in bakje doen. Gewoon droog. Dan de alcohol in een apart bakje en een heel klein beetje alcohol op je kwastje doen. Dan dat weer door de dust halen. Dus geen alchohol door je dust mengen want dan heb je misschien wel heeeeeeeeel veel dust  nodig.
Vervolgens zie je het mengen en is het een beetje een kwestie van gevoel of je het vloeibaar genoeg vindt. En dan lekker schilderen maar.  :)

13

Lientje schreef:

Je moet het er niet door doen. Eigenlijk een beetje dust in in bakje doen. Gewoon droog. Dan de alcohol in een apart bakje en een heel klein beetje alcohol op je kwastje doen. Dan dat weer door de dust halen. Dus geen alchohol door je dust mengen want dan heb je misschien wel heeeeeeeeel veel dust  nodig.
Vervolgens zie je het mengen en is het een beetje een kwestie van gevoel of je het vloeibaar genoeg vindt. En dan lekker schilderen maar.  :)

Bedankt... Ga 60 cc's maken met chinees teken en deze tekens moeten in goud... dus ben ik wel even mee bezig.
Nu hoef ik niet van alles uit te proberen!

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

14

Lientje schreef:

:think:  Ik schilder niet vaak, maar dacht ook dat het poeder door de alcohol moest. Zo staat het tenminste wel in de FAQ  ;)  'meng wat poeder met alcohol'. Wel in een hoog klein bakje doen zodat de alcohol niet te snel verdampt (van het forum geleerd en is idd zo  :Y )

15

Ja maar ik begreep dat zij juist bedoelde dat ze het andersom zou doen. Het zou zo zonde zijn dat ze teveel alcohol gebruikt want dan wordt het dust mengsel veel te dun en wordt het niet dekkend. Daarom werk ik persoonlijk altijd met een klein druppeltje per keer.

Het is gewoon een kwestie van een beetje proberen en kijken of de dust goed vloeit.

16

Lientje schreef:

Ja maar ik begreep dat zij juist bedoelde dat ze het andersom zou doen. Het zou zo zonde zijn dat ze teveel alcohol gebruikt want dan wordt het dust mengsel veel te dun en wordt het niet dekkend. Daarom werk ik persoonlijk altijd met een klein druppeltje per keer.

Het is gewoon een kwestie van een beetje proberen en kijken of de dust goed vloeit.

Ja, klopt. Ik lees nu pas goed dat TS het over een vel heeft. Dat wordt idd erg prijzig  ;) . Zelf doe ik ook drupje voor drupje. En heel weinig dust (potjes zijn al niet zo groot... :) )

17

Heleen61 schreef:
Kaatjekikker schreef:

kan niet echt iets vinden over de circut en het vooraf kleuren van een vel....

Tips over hoe te kleuren heb je al gehad..........ik zou ook niet vooraf het vel kleuren, maar alleen de uitgesneden vormen die je op de taart/cc's gaat doen.