1

Onderwerp: Wanneer je 'goede' cakeboard/taartkarton eronder?

Ik heb voor mijn taart van die leuke onderbordjes gemaakt met cadeaupapier en vershoudfolie erover. Maar wanneer doen jullie die onder de taart? Als je al gaat bekleden en het karton dus mogelijk nog vies wordt? Of zetten jullie hem er helemaal op het eind op? En waar staat de taart dan op tijdens het bekleden?
Ik ben zo bang dat ik de taart dan verpest met het overtillen...

2

Re: Wanneer je 'goede' cakeboard/taartkarton eronder?

Ik zet hem na het bakken al op de juiste plaat. Dus voor het vullen en afsmeren. Goed opletten dat je niet teveel knoeit en als je knoeit direkt weghalen met een doekje.
Dat doe ik ook met de evt. poedersuiker bij het bekleden.

Je kan ook stroken bakpapier onder je taart leggen bij het afsmeren en deze dan weghalen voor het bekleden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik leg altijd vier stukken bakpapier onder m'n taart. Zo kan ik net zo veel knoeien als ik wil en als ik klaar ben dan haal ik de papiertjes weg. Kan ook eerst nog even de taart goed in het midden zetten d.m.v de papiertjes , ik vind het ideaal !

Carpe Diem !

4

hier ook bakpapier onder de taart bij het afsmeren, verder staat hij dus al die tijd op het plankje. Maar ik bekleed de taart niet met vershoudfolie, maar inpakfolie, dat is toch wat steviger en mooier dan vershoudfolie.

Groetjes, Dorothea.

Dot schreef:

hier ook bakpapier onder de taart bij het afsmeren, verder staat hij dus al die tijd op het plankje. Maar ik bekleed de taart niet met vershoudfolie, maar inpakfolie, dat is toch wat steviger en mooier dan vershoudfolie.

en inpakfolie kun je gewoon met een hygienisch doekje afnemen na het bekleden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik smeer hem altijd af op bakpapier dan basislaag erover en dan op het cakeboard... tot nu toe ging dat altijd goed.. voor zover ik heb gebakken natuurlijk :)  ben ook nog maar beginner..
Goede tip, die stroken bakpapier  ga ik volgende keer uitproberen   :thumb:

Ja bedankt voor de tips! Dat bakpapier daar was ik zelf niet opgekomen.
En dat inpakfolie is misschien ook beter, want met het aansnijden van de taart zit je toch in die folie te prikken
Ik ga ermee aan de slag!