1

Onderwerp: toef op een cc, hoe????????

Hallo,

Ik wil dus heel graag weten hoe je het makkelijkst een toef kunt maken op een cc! Ik heb nog alleen met marsepein gewerkt, maar kan het daarmee ook? of moet ik ergens anders mee aan de slag?

En wat is er eigenlijk allemaal mogelijk met zo'n toef? Ik zag ergens smaken staan geloof ik................

Alvast bij deze bedankt, dames!
Groetjes, kaaytje

2

Re: toef op een cc, hoe????????

Je kan en toef maken van marsepein, maar dat is wel een grote hap marsepein :/  Dan mot je slierten maken van marsepein en deze op de cc's draaien in een mooie toef.

De meeste mensen maken toeven van iets wat je met een spuitzak kan sluiten zoals slagroom, (bc)creme oid.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ik vind botercreme of slagroom altijd wel erg lekker op een cc, en voor technieken kijk ik gewoon op youtube =p dan kan je precies zien hoe ze het doen, wat ook heel leuk is om te doen; is gewoon een spuitzak pakken met een mondje, en dan gewoon uitproberen, zo ben ik achter mijn hartjes toef gekomen. (nog niet meteen op de cctjes, maar op een snijplank ofzo, dan kan je ze zo weer met een mes de beslag kom in schuiven, en opnieuw in je spuitzak doen.)

4

en wat smaken betreft; alles moet mogelijk zijn ^.^

5

Klein & fijn is een SHOW rubriek...

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Marianne schreef:

Klein & fijn is een SHOW rubriek...

[MOVE] --> Decoreren

Sorry :o  dacht toch echt dat ik m bij 'decoreren' gepost had, maar goed dat er zulke lieve mensen bestaan die wel opletten haha! :lol:  :thumb:

Eigenlijk best makkelijk dus zo'n toef, gewoon wat botercreme maken en een spuit kopen. "Piece of cake" :P Bedankt voor de tips!!

7

Hoi,

Ik heb ook wel eens een toef gemaakt van botercreme maar bij mij smolt die  :(
Dus ik lees eens even mee hoe je een stevige toef maakt ?

gr seija

back in the world of baking !!

8

deze http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/

vind ik altijd het mooiste werken alleen werk ik nooit met 1-2-3 maar met 1-2-2(2,5) anders word het zo boterig.

De mooiste toeven krijg je met spuitmond nummer 1M (2110) van wilton. (let wel op dat je hier de grote adapter voor nodig hebt)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje