1 Laatst bewerkt door Roderick (05-04-2011 18:08)

Onderwerp: [FEEDBACK] 2de taart... klein fiasco :(

2de taart en zeker niet tevreden!

wilde als verassing voor iemand een taart bakken, maar sinds het fondant zo slecht ging (vooral met uitrollen!)  besloten om heb maar aan me collega's te geven  :9 

heb de meeste lelijke plekken maar verstopt met bloemen gemaakt van marsepijn en fondant. maar zo hoort dat natuurlijk niet.
+ de bakvormen stemmen ook niet echt lekker op elkaar af.. maar meer heb ik er dan ook niet.

toch binnekort maar eens opzoek naar een workshop  :o
regio: den bosh/tilburg  als het mee zit.

http://i13.photobucket.com/albums/a297/Sheep23woot/DSC00054.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a297/Sheep23woot/DSC00059.jpg

het enige wat het nog kan redden is de inhoud :P

advocaat + aardbeien jam en een cacao botercreme 
(ik hoor mensen denken.. gadver! haha, maar smaken komen toch bij elkaar. of ik ben gewoon raar  :+

bedankt voor het kijken..

2

Re: [FEEDBACK] 2de taart... klein fiasco :(

ik moet stiekem lachen om je vulling O-)  maar ik geloof je...als jij zegt dat het lekker was...wie weet heb je wel een hele nieuwe vul revolutie in gang gezet!

Misschien heb je je fondant niet lang genoeg doorgekneed voordat je het uit ging rollen, door het kneden word het soepeler en kun je het dunner uitrollen. Eerst even de spierballen gebebruiken dus voordat je gaat uitrollen!

Wanneer je deze maten bakblikken nog een keer gaat gebruiken, misschien kun je de bovenste dubbel bakken, als deze hoger zou zijn is je stapel toch redelijk ik balans denk ik zo!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

wel gedurfd hoor, als 2de taart meteen een stapeltaart!
maar je kleuren vind ik leuk bij elkaar passen!

Een tip voor strakkere taarten is echt strakker afsmeren en dan in de koelkast koelen en weer strakker smeren.
Als de zijkant erg bol is (bijv. na het vullen) dan kun je hem ook eerst recht snijden voor het afsmeren.
Er zijn wel filmpjes en foto's van te vinden hier op het forum!

Succes met taarten!

Groetjes, Dorothea.

Wauw voor de 2e x al meteen een stapeltaart proberen  :D 

Als je wat meer tijd neemt voor goed strak afsmeren, en strak bekleden/smootheren, ziet 't er de volgende vast al stukken beter uit, het is niet moeilijk maar wel een kwestie van oefenen.

En 't belangrijkste is dat 'ie lekker is ;) !

'I love it when a cake comes together'

5

Bedankt voor de reacties!

ik geloof dat ik was smoother tools moet aanschaffen + tafelzeil.
dan moet het denk ik wel goed komen.  had het nu op keukenfolie gedaan. plakt niet maar kreukt wel.

EN SINDS HET GISTEREN NOGAL LAAT WAS... 1:30 S'NACHTS
MAAKTE IK DE FOUT VAN ADVOCADO/ADVOCAAT    !!!

er zat dus advocaat + jam en cacao buttercream in.
(orginele bericht ook al aangepast.. )

maar wie weet komt er ooit echt nog eens advocado taart :6

6

Nou Roderick, In ieder geval wel met lef geprobeerd een stapeltaart als tweede taart. Maar je ziet zelf ook wel dat je nog veel kunt leren. Als je een leuke workshop wilt volgen ga dan naar "De Taartwinkel in Den Bosch, lekker dichtbij en heel leuk om te doen. Ik heb er zelf ook al diverse workshops gevolgd.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

7

FunLovin schreef:

ik moet stiekem lachen om je vulling O-)  maar ik geloof je...als jij zegt dat het lekker was...wie weet heb je wel een hele nieuwe vul revolutie in gang gezet!

Misschien heb je je fondant niet lang genoeg doorgekneed voordat je het uit ging rollen, door het kneden word het soepeler en kun je het dunner uitrollen. Eerst even de spierballen gebebruiken dus voordat je gaat uitrollen!

Wanneer je deze maten bakblikken nog een keer gaat gebruiken, misschien kun je de bovenste dubbel bakken, als deze hoger zou zijn is je stapel toch redelijk ik balans denk ik zo!

had inderdaad ook niet het fondant heel lang gekneed, en slim idee om die laaste maat 2x te gebruiken. dat zou wel meer balns scheppen ja :) thnx!

@miesja
tja leren kan ik nog zeker! moet eigelijk ook eerst meer lezen voor dat ik dingen gewoon weg maar ga doen  :9  en den bosh is dichtbij indd. ga ik zeker een keertje kijken!

8

hihi advocaat of advocado
voor een 2de taart en een 1ste stapel niet slecht hoor

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????