1

Onderwerp: banketbakkersroom en jam??

Ik wil een taart vullen met banketbakkersroom en jam, maar hoe doe ik dat precies. Ik dacht, het kapsel insmeren met jam en dan de bbr er over heen en hetzelfde voor de 2 de laag. Heb ik dat goed of heeft iemand tips??

2

Re: banketbakkersroom en jam??

dat kan, je kunt het ook in 2 aparte lagen doen; 1 laag jam en 1 laag bbr

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik snijd de taart in drieen.....dus dan heb je twee lagen. De ene vul je met jam, de andere laag met room...en dan afsmeren met bc. Of je doet op elke laag eerst een beetje jam en daar bovenop room....en dat dus ook op de tweede laag en weer afsmeren met bc......

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

4

Donnay schreef:

Ik snijd de taart in drieen.....dus dan heb je twee lagen. De ene vul je met jam, de andere laag met room...en dan afsmeren met bc. Of je doet op elke laag eerst een beetje jam en daar bovenop room....en dat dus ook op de tweede laag en weer afsmeren met bc......

Moet je per se afsmeren met bc of kan je ook afsmeren met de rest van de bbr??

5

:nooo daar zit water / vocht in en dan smelt je fondant / marsepein; tenminste, die kans is dan veel groter

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Afsmeren met bbr is echt geen goed idee, je fondant/marsepein loopt grote kans om te gaan smelten en dat zou zonde zijn van alle moeite. Afsmeren doe je het liefst met iets waar geen (of zo min mogelijk) water in zit. Chocopasta of jam kunnen ook, alleen zijn die weer niet zo geschikt om oneffenheden mee weg te werken.