1

Onderwerp: rijstevlaai als vulling......wie kan mij helpen

Wie heeft er wel een een taart gevuld met rijstevlaaivulling?
Ik heb een opdracht staan voor iemand die rijstevlaai heel erg lekker vindt.
En ik zat te denken om dat ook als vulling te doen maar heb geen idee of dat wel lekker is.

Zal ik de dessertrijst gewoon kunnen maken en als vulling gebruiken en de andere laag mss iets van botercreme / slagroom / chocoladecreme / bc met patidess met slagroomsmaak.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Marianne

2

Re: rijstevlaai als vulling......wie kan mij helpen

Volgens mij moet je rijstevlaaivulling meebakken als je het in een vlaai maakt. Met biscuit gaat dat niet lukken.... Idd lijkt rijstepudding me dan een goed alternatief. Maar of dat lekker is tussen een taart weet ik niet.......
In de andere laag zou ik geen botercreme doen. Veel te zwaar. Ik zou denk ik gaan voor slagroom met geschaafde chocola.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik ben zelf ook gek op rijstevlaai  :9  maar zou het niet als vulling willen.
Ben het verder met Mirjam eens  :Y

4

Mirjam heeft gelijk. Ik heb wel recepten voor je, van de bakkersvakschool, maar je moet de vulling meebakken.... Dus je zult iets anders moeten proberen.

Ik had laatst ook toevallig bij ons in de bakkerij iemand die wou ook voor de bruidstaart de 2e laag rijstevlaai. Echt een vlaai. Nou lelijker kan het niet.... Dat ten eerste en ten tweede wil het gewoon niet.

En mijn bazin zei klakkeloos ja dat kan wel. Dus ik moest het bruidspaar teleurstellen, het kan niet. Ik heb er maar een rijstevlaai bij gedaan, los...., en gewoon een standaard middenlaag gedaan.

5

Ik heb misschien wel een tip voor je. Een collega van mij maakt wel eens rijstevlaai met potjes rijstepap van de lidl. Zelf bak ik ook altijd de rijstevlaai in zijn geheel. Maar ik moet zeggen dat het alternatief van mijn collega best te eten was. Zij combineert het dan met kersen erbovenop.
Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groetjes Angelina

6

Thx dames voor jullie reacties.....hier heb ik wat aan.
Rijstevlaaivulling wordt het dus niet  :nooo....dan maar een andere vulling.

Groetjes Marianne