1

Onderwerp: Bloemenmandje met vlechtwerk

Eén van mijn collega's heeft op jonge leeftijd al borstkanker gehad. Gelukkig is ze hiervan volledig hersteld en is ze op eigen initiatief en (deels) op eigen kosten een voorlichtingscampagne gestart. Haar website en het voorlichtingsmateriaal zijn speciaal gericht op jonge vrouwen. Ik heb hier erg veel bewondering voor, want ze combineert deze werkzaamheden gewoon even met een fulltime baan.

Ik vond het dan ook erg speciaal toen ze mij vroeg om voor haar tante, waarbij helaas nu ook borstkanker is geconstateerd, een klein taartje te maken om haar een hart onder de riem te steken. De artsen gingen er namelijk eerst vanuit dat ze niet behandelbaar was, maar hebben nu toch besloten om te starten met de chemo-therapie.

Op verzoek gevuld met banketbakkersroom en tropisch vlaaifruit met dit als resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-77SGMIVG.jpg

en van dichtbij: calla's en margrieten...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TGA3RGA.jpg

Ik ben best trots op mijn marsepeinen mandje, die ik geheel heb gemaakt met mijn nieuwe aankoop: de SUGARGUN!

Feedback is uiteraard welkom, bedankt voor het kijken.

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Bloemenmandje met vlechtwerk

Wat een prachtig vlechtwerkje!
Geen tips, ik vind het taartje echt heel mooi.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

3

wat een lieffie

Prachtige taart.
Sugargun is een goede aanschaf. ;)

5

mooi! Wat een goed idee om het met de sugargun te doen! Ik heb hem ook, maar ik heb steeds houten plankjes gemaakt om een bloemenBAKJE dan maar te maken.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

6

ik vind hem echt pachtig!!

7

Mooi gedaan en alvast een mooi testtaartje voor je 'gun'!

Take a walk on the cake side of life

8

joyvin schreef:

mooi! Wat een goed idee om het met de sugargun te doen! Ik heb hem ook, maar ik heb steeds houten plankjes gemaakt om een bloemenBAKJE dan maar te maken.

Dat was ik ook van plan als deze variant zou mislukken...

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9 Laatst bewerkt door joyvin (05-04-2011 20:01)

Nou, hij is zekers niet mislukt!! Ik ga dit zeker ook een keer proberen!! :thumb:
Heb je het mandje eerst "plat"gemaakt en toen rondom je taartje gedaan, denk ik?

heerlijke taartgroetjes van Brenda

10

joyvin schreef:

Nou, hij is zekers niet mislukt!! Ik ga dit zeker ook een keer proberen!! :thumb:
Heb je het mandje eerst "plat"gemaakt en toen rondom je taartje gedaan, denk ik?

Dat klopt. Ik heb hem zelfs in twee gedeelten gemaakt, hoewel het maar een taartje met een diameter van 16 cm was (omtrek plm 48 cm). Het achterste deel ging er lastiger op dan het voorste, waardoor de achterkant iets inzakte. Met veel moeite alsnog op z'n plaats gekregen. Wel leuk om te maken, het is eens wat anders!

11

mooi gelukt hoor !! :)

12

heel heel heel errug leuk! :D

13

Errug   ;) leuk en mooi!!
Je hebt hiermee vast en zeker jouw doel bereikt om haar een hart onder de riem te steken.
En dan nu maar hopen dat de chemo zijn werk mag doen in de meest positieve zin.

14

Ik zag deze een tijdje geleden al. Maar ik ben vaak te lui om zelf comments te plaatsen, erg he?  :s

Maar als iemand iets bij mijn taartje neerzet kijk ik altijd even of ik ook een complimentje kan plaatsen  :D

En ik vind dit vlechtwerk echt PRACHTIG!!!

Groetjes!