1

Onderwerp: Haagse bluf.

Kennen jullie dat? Gemaakt van bessensap met heeeeel veeeel suiker. Mijn vader lust daar wel pap van, echt enorm!!!! Nu ga ik volgende week een taart voor hem maken voor z'n verjaardag. Zou haagse bluf als vulling kunnen denken jullie??? Zal dat lekker zijn?
Iemand ervaring miss??

2

Re: Haagse bluf.

het is heel lang geleden dat ik het op heb, maar is het niet erg 'dun' als vulling?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

ik zou het denk niet doen
het is toch met rauwe eieren en niet zo lang goed

groetjes
dorinda

4 Laatst bewerkt door angelavanderploeg (05-04-2011 17:20)

Ik ken het eerlijk gezegd niet, maar in principe kun je volgens mij overal vulling van maken..
En tsja, dat het met rauwe eieren is...dat is de MBC ook...dus dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen...
En als het erg dun is misschien wat gelatine toevoegen?

Zit even plaatjes te kijken en zo dun ziet het er niet uit...
En iig goed dijkjes spuiten en eerst op het biscuit een dun laagje BC tegen het doorlekken...

5

Naar mijn weten is het stijfgeslagen eiwit met bessensap. Hoeft niet heel dun te zijn. Hangt af van hoeveel sap je erdoor doet. En idd misschien een idee om het sap dikker te maken met gelatine en dan pas door het eiwit spatelen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Haagse bluf puur kun je niet gebruiken als vulling  :nooo het eiwit zakt nl in omdat het niet gestabiliseerd is. Je zou wel een soort bavarois ervan kunnen maken. dus met gelatine en ik denk dat ik er ook een beetje slagroom door heen zou doen voor het volume. En kijk idd uit met je temperatuur, want het blijft rauw eiwit.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Allemaal bedankt voor de tips! ik ga er nog s heel goed over nadenken of ik t aandurf! :think:

8

Oew haagse bluf, das lang geleden! Heerlijk vonden we dat altijd. Ik denk idd ook niet dat je het als vulling kunt gebruiken. Ik weet nog dat er atlijd wel wat overbleef en dat aten we dan de volgende dag op. Maar de sap had zich altijd weer wat  gescheiden van het eiwit en het moest dus opnieuw geklopt worden (was dan lang niet zo luchtig meer wat ik me kan herinneren).
Maar misschien kun je de basis idd wel gebruiken voor een vulling, ben wel benieuwd hoe of wat :)

9

Wij deden ipv bessensap geprakte banaan door het eiwit. Lekker!!!! :9

If life gives you lemons, make lemoncurd.