1

Onderwerp: Oorlog met sugarcraft gun

Wat krijg ik nu een spijt van mn aankoop!!! :mad:  :mad:
Ik heb alle sites bekeken en hier ook, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Alles is goed schoon als ik ermee werk, en het hendeltje zit boven de veer en de 4 plaatjes.
Maar mn aandruk"palletje gaat niet mee naar beneden als ik knijp.
Horen er geen inkepingen in te zitten?

Groetjes Marianne

2 Laatst bewerkt door Sannn (05-04-2011 15:24)

Re: Oorlog met sugarcraft gun

Welk palletje bedoel je??

Groetjes San

3

Waar dat zwarte knopje op zit, en ik kan duwen wat ik wil erop maar er komt niks uit.

Ik had me een hele lading crisco door de fondant en het kwam net uit de magnetron dus het was lekker zacht (niet te zacht) eigenlijk precies goed.

Groetjes Marianne

4

MarianneB schreef:

Waar dat zwarte knopje op zit, en ik kan duwen wat ik wil erop maar er komt niks uit.

Ik had me een hele lading crisco door de fondant en het kwam net uit de magnetron dus het was lekker zacht (niet te zacht) eigenlijk precies goed.

Op het palletje zit geen zwart knopje...........hier staat een tekening hoe het moet zitten.......http://www.hoeve-eiteweert.nl/winkel/data/articles/images/lightbox/big/sugargun_1045_1.jpg

5

Ik bedoel de bovenste zwarte knop.

Groetjes Marianne

6

Wanneer ik de marsepein in de gun doe druk ik de zwarte knop eerst aan totdat het niet meer gaat. Dan knijp je de rode hendel in, zeg maar. Als het goed is komt er dan een sliertje (of iets anders, ligt aan de disc  ;) uit....

Esther68 schreef:

Wanneer ik de marsepein in de gun doe druk ik de zwarte knop eerst aan totdat het niet meer gaat. Dan knijp je de rode hendel in, zeg maar. Als het goed is komt er dan een sliertje (of iets anders, ligt aan de disc  ;) uit....

Zo doe ik het ook. Eerst goed aandrukken en dan 'sliertjes' maken

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

8

Ja...hier ook. Als je dat niet doet gaat het soms goed en soms niet. En als het niet goed gaat kun je knijpen tot je een ons weegt maar gebeurt er niets  :nooo

9

Inderdaad, naar beneden drukken tot het niet meer verder kan en dan knijpen. Mocht dit niet het probleem zijn is het misschien verstandig om een foto te plaatsen om te laten zien wat je bedoelt :)  :)

10

Hij ziet er net zo uit als normaal, maar het is ook net dat als ik de fondant erin doe dat het dan zo afkoelt dat het gelijk te dik is om eruit te kunnen knijpen.

Groetjes Marianne

11

Daar kan het dus ook gewoon aan liggen. Probeer het eens met het grootste gaatjes schijfje. Als dat wel lukt dan ligt het niet aan je sugarcraft gun maar aan je fondant.

12

djehr schreef:

Daar kan het dus ook gewoon aan liggen. Probeer het eens met het grootste gaatjes schijfje. Als dat wel lukt dan ligt het niet aan je sugarcraft gun maar aan je fondant.

:Y  :Y Fondant krijg ik er echt nooit uit, kan knijpen tot ik een ons weeg :Y  :Y

13

Uit het grootste gaatje krijg ik het ook niet.
Net ff geprobeerd :rolleyes:

Ik weet het niet meer.......

Groetjes Marianne

14

Siep:  dus jij gebruikt de gun alleen met marsepein?

Groetjes Marianne

15 Laatst bewerkt door MarianneB (05-04-2011 16:31)

Ik heb het net geprobeerd met marsepein en daar spoot het uit alsof het haast had haha.

Maar het moet toch ook gewoon met fondant kunnen?!?!?!!?!

Want ik ben bezig met een strik en wil graag sliertejs langs de rand van de "strik"zeg maar, en marsepein wordt niet echt hard hoe los ik dat op?

Groetjes Marianne

16

MarianneB schreef:

Siep:  dus jij gebruikt de gun alleen met marsepein?

Eigenlijk wel :Y Heb het een paar keer geprobeerd met fondant, maar het lukte gewoon niet ondanks de hoeveelheid crisco. Nu moet ik wel bij vermelden dat ik het alleen heb geprobeerd met fondant van regalice (om te boetseren), misschien dat een ander soort fondant wel lukt?

17

Geen problemen hier met fondant. Ik gebruik die van Funcakes. Eerst goed kneden zodat het lekker soepel is, sugargun volstoppen en dan maar knijpen. Even volhouden, maar dan lukt het echt wel.
Eh....hier tenminste wel  ;)

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

18

Want ik ben bezig met een strik en wil graag sliertejs langs de rand van de "strik"zeg maar, en marsepein wordt niet echt hard hoe los ik dat op?

Misschien dat het dan met funcakes fondant beter gaat, ik had het nu ook met regalice fondant geprobeerd.

Maar hoe zou ik het nu doen met de strik?

Groetjes Marianne

19

Ik heb ook een randje aan mijn lussen van de strik gemaakt gewoon met marsepein en goed vastgeplakt. Ik hoop dat je dat randje tenminste bedoelt!!! Je Fondant is dan toch al hard dus je marsepein hoeft dan niet hard te zijn.

20

MarianneB schreef:

Misschien dat het dan met funcakes fondant beter gaat, ik had het nu ook met regalice fondant geprobeerd.

Maar hoe zou ik het nu doen met de strik?

Ik heb het vandaag met Bakels gedaan...........en ging heel soepel......

21

asuncion schreef:

Ik heb ook een randje aan mijn lussen van de strik gemaakt gewoon met marsepein en goed vastgeplakt. Ik hoop dat je dat randje tenminste bedoelt!!! Je Fondant is dan toch al hard dus je marsepein hoeft dan niet hard te zijn.

:Y  mee eens

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

22

ik heb hetzelfde probleem met fondant. Ik krijg het er ook echt niet uit. al zou ik op de sugargun springen nog niet.
Marsepein loopt er bijna zelf uit, hoef je echt geen kracht voor te zetten.
bij de strikken gebruik ik voor de randjes ook marsepein, zoals hierboven ook verteld.

23

Yep :Y , randjes maak ik ook altijd van marsepein. Als de strik hard genoeg, hoeft het randje echt niet van fondant te zijn.