26

Re: Cup of cake

@ Lonnes, excuses, ik dacht dat het idee al meerdere keren was;) maar vind ze super!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

27

Lonnes schreef:

Dankjewel dames!

@Amicitia: Ik zat gewoon een keer te verzinnen wat voor leuks ik nu nog eens kon maken. Vond mijn kitsch kopjes te leuk om niks mee te doen en toen ik op internet vond dat porseleinen kopjes op meer dan 1000 graden gebakken worden vond ik dat ze dan ook maar tegen die 170 graden om cake in te bakken moesten kunnen... en dat lukte!

Oeh, da's nice to know! Ik zag zulke ook in mijn receptenboek staan en had al bedacht dat ik dat heel graag met moelleux au chocolat (chococake die zacht blijft van binnen) doen, is tenminste een fatsoenlijk maatje voor zo'n brok choco. Binnenkort maar eens naar de kringloop, want met de aardewerken koffiemokken die wij in ons studentenhuis hebben lijkt het me niet zo'n strak plan.  :+

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

28

Wat een leuk idee, super!!!

29

Leuk idee! heb de zelfde kopjes , ga het eens proberen.

30

Ow..... Hoe schattig is dat.
Ik heb zelf een compleet servies met roosjes en gouden randje.
Ja en zelfs een koffer met goud überfout bestek.
Echt stijlvol fout  :D
Heb een twaalfdelige set kopjes maar geen reserve....
Zou ik het aandurven om daar eens in te bakken?

31

super leuk.....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

32

wat ontzettend schattig!! Balen dat ik zulke kopjes niet heb.... hahah stiekem eens bij oma dr servies gaan neuzen..

groeten, Bianca
TAART in huis

33

?? :think:  Begrijp niet helemaal wat deze hierbij komen doen ;)

Die kopjes van jou, Lonneke: they rock! :thumb: 
Ik had eerst helemaal niet gekeken, omdat ik dacht dat het een oud onderwerp was - ben niet meer gewend aan posten van jou :lol: Ben ik blij dat ik nog even gespiekt heb: wat een cutie-beauties! Supersjiek, en een idee om onmiddelijk te pikken, voor moederdag O-) ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

34 Laatst bewerkt door Reini (05-04-2011 09:26)

Maakt niet uit wie het verzonnen heeft...cakejes (of moelleux) bakken in porseleinen potjes doen ze al 'eeuwen' en ik heb er nooit bij stilgestaan dat je het dan ook in kopjes kon proberen..jouw creatief brein wel  :thumb:

in koffie/theekopjes bakken heb ik zelf nog niet gezien en het ziet er zooooo elegant uit...

Ik vind dat jouw pics hier tussen moeten zitten.. :Y
http://cakepictures.bloguez.com/cakepic … ake-Photos

ah kijk, was ik doelloos verder aanhet surfen én ik ben gek op een lekkere cappuccino..deze heeft ze in een grote kop gebakken..de jouwe zijn wel eleganter...
http://hotandsweetbowl.blogspot.com/200 … -cake.html

35

@missnicd: is goed hoor, maar ik wilde het toch ff rechtzetten...  ;)

@jojobeer: oeh, gaaf zo'n gouden bestek! Ik heb wel het oude bestek van mijn ouders die ze  voor hun uitzet gespaard hadden, die zijn ook gaaf, maar goud... da's wel de overtreffende trap! Jaloers...  :+

@Adrienne: tnx, ben van plan om weer wat meer te posten, heb er speciaal tijd voor vrijgemaakt!

@Reini: maakt ook op zich niet uit wie wat verzonnen heeft, maar die voobeeldjes die erbij kwamen vond ik wel echt wat anders, en daar heb ik het gewoon echt niet van afgekeken. Het kwam echt door de term 'cup'cake. Ik weet nu ook dat dat één van de verklaringen is hoe de cupcake ontstaan is. Maar toen waren ze vast nog niet zo chique/ kitsch als nu!  :D

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

36

Zijn erg leuk om te zien!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

37

Lonnes schreef:

@Missnicd: jij hebt goed gezocht, maar ik vind de mijne mooier  :P

Je eerste linkje is een cupcake in een papiertje die in een kopje gezet is, de andere zijn in de magnetron gebakken (ieuw) of in papieren bekertjes.

Het idee van de cup of cake zoals ik hem hier heb gepresenteerd heb ik al meer dan een jaar geleden verzonnen, maar door omstandigheden nu pas kunnen posten. Ik heb me toen ook lam gezocht, maar niet eerder zulke kunnen vinden.  :Y

heb hier ooit koffie kop vormpjes voorbij zien komen , kop en schotel om in te bakken , maar weet niet meer van wie of waar die site gebleven is helaas , ze zijn wit gerimpeld maar kosten toen heel veel , en dit idee is echt super van je en stukke goedkoper lol , kan het met elk kopje eigelijk? want zag nu dat ze ook van die kop en schotels voor planten in de aanbieding hebben maar kan je daar ook in bakken?

groetjes nadine

38

Wat een ontzettend leuk idee !! Ze zien er prachtig uit  :thumb:

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

39

Helemaal snoezig! Daar gaan we er vast meer van zien.
Mooi gedaan! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

40

Lonnes, wat een leuk idee weer. Helemaal super.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

41

Heul leuk! Inderdaad voor moederdag, of oma dag, of gewoon, voor de leuk.
Maar oeh, bij een High Tea is dit natuurlijk ultiem!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

42

Lonnes schreef:

@Missnicd: jij hebt goed gezocht, maar ik vind de mijne mooier  :P

Je eerste linkje is een cupcake in een papiertje die in een kopje gezet is, de andere zijn in de magnetron gebakken (ieuw) of in papieren bekertjes.

Het idee van de cup of cake zoals ik hem hier heb gepresenteerd heb ik al meer dan een jaar geleden verzonnen, maar door omstandigheden nu pas kunnen posten. Ik heb me toen ook lam gezocht, maar niet eerder zulke kunnen vinden.  :Y

Dan moet ik je teleur stellen denk ik :(  volgens mij heb ik zoiets van de week via hyve gezien maar weet helemaal niet meer waar. Vind deze trouwens wel heeeeeel erg leuk

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

43

Ik heb het zelf vorig jaar ook gedaan, maar de cake wilde met geen mogelijkheid netjes los van het kopje...dus dat wordt echt schrapen aan het einde...
tenminste hier dan vorig jaar maart ;-)

44

Ja deze zijn echt fantastisch!!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

45

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

@nadine1977: Ik weet niet of het ook in die grote kopjes die voor planten zijn kan, het is vast aardewerk dus dat zou misschien moeten kunnen, maar ik weet niet of het glazuur ook oven bestendig is, en of ze dan voedselveilig zijn.

@Poohbeer: Als je de kopjes gewoon invet zoals je met een cakevorm zou doen komen ze prima uit de kopjes  :Y  Hoogstens blijft er wat kruim hangen, maar echt geen hele stukken. Je kunt dan kiezen of je eerst het hele cakeje op het schoteltje kiepert en het zo opeet, of dat je het gewoon met een lepeltje of vorkje uit het kopje eet.

@Densjuh: ik schreef ook dat ik ze een jaar geleden nergens kon vinden op internet. Ik heb ook een topic van afgelopen week langs zien komen van iemand die ze ook op haar hyves gezet heeft, misschien heb je die gezien?

46

echt mooi en zo volledig af!! :Y

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

47

Lonnes schreef:

@Densjuh: ik schreef ook dat ik ze een jaar geleden nergens kon vinden op internet. Ik heb ook een topic van afgelopen week langs zien komen van iemand die ze ook op haar hyves gezet heeft, misschien heb je die gezien?

Ik heb hier wat boven een link bij gezet van iemand die al in 2009 cake bakte in een tas...
als het er is, dan vind ik het op het net  ;)   O-)

maar blijft echt mooi!  :Y

48

Klopt Reini, die heb ik wel gezien hoor. Maar toch vind ik dit echt heel wat anders. In mokken heb ik ze ook wel eerder voorbij zien komen, ook zelfs met in de magnetron gebakken cake... brrr...

In mooie porseleinen kopjes had ik ze zelf niet eerder gevonden. Ik beweer niet dat er verder nog nooit eentje gemaakt is, maar wel dat ik zelf het idee bedacht heb en nu pas heb kunnen uitvoeren.

49

Ik vind het spijtig dat ik niet zo'n mooie tassen heb. Als dessertje maak ik soms zo'n chocoladecake die nog smeuig blijft vanbinnen in een tas in de overn. En daarbij dan gepocheerde peer op een bordje en een bolletje vanille ijs, heerlijk!

Heel erg mooi trouwens :-)

50 Laatst bewerkt door Reini (16-04-2011 21:58)

ik ga er niet over discussiëren wie de cup of cake heeft uitgevonden want ik heb écht geen idee en we zijn met een paar miljard op deze bol dat er wel iemand hetzelfde idee heeft ooit ;)

Ik heb wel ooit dit gevonden (toen ik huis wou inrichten met 'kunst')..een schilderij van een cake in een theetasje, versierd...in 2008
http://catherineholmanfolkart.blogspot. … nting.html

En omdat ik het een schitterend idee vond, ben ik naar de kringloopwinkel gegaan gisteren om mij een setje aan te schaffen voor enkele eurotjes  :D