1

Onderwerp: JEM Fantasy Cup Cake Tops Butterflies

Ze lukken hier voor geen mm ik leg even uit hoe ik het doe in de hoop dat iemand mij kan zeggen waar het fout gaat.

Zet de houder in het matje doe er fondant op en rol die nog is heel goed er op met mijn rolstok zodat het mooi dun is. Dan haal ik er met een naald de open gedeeltes uit tot zover gaat het goed maar van zodra ik gans de vlinder er wil uithalen lukt het niet en gaat hij vervormen. Ik gebruik wel eerst crisco.

Op zich vind ik de vormen van JEM al heel moeilijk heb hier de bloemenhartjes en die krijg ik er ook voor geen mm uit. Wie kan mij helpen aub zou de vlinders héél graag kunnen.

Re: JEM Fantasy Cup Cake Tops Butterflies

wat voor fondant gebruik je en doe je er tylose doorheen?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik gebruik tegenwoordig gumpaste hiervoor. Is veel flexibeler!

4

Ik gebruik de fondant van Callebout maar geen tylose zal dat eens even gaan proberen. Bedankt voor de tip van de gumpasta als het met de tylose niet lukt ga ik naar een buurtwinkel achter een potje. Laten jullie de vlinders er op drogen of halen jullie hem er ook onmiddellijk uit?

onmiddelijk eruit halen. je kunt evt wel even wachten totdat de oppervlakte iets is aangedroogd, maar dat heb je wel weer meer kans op breken omdat de paste nog iets flexibel moet zijn om het eruit te krijgen.

ik heb geen idee of callebaut fondant reageert op tylose, maar iig kun je uiteindelijk wel fondant met tylose en gumpaste 1:1 ook gebruiken. maar ook dan moet callebaut hier wel voor geschikt zijn

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs