1

Onderwerp: grote taart: core nodig???

hallo medebaksters,

ik wil de rechthoekige bakring kopen want ik moet een grote taart maken. Moet ik daar dan zo'n heating core gebruiken of kan het ook zonder. Ik wil de grootste maat gebruiken.

Vast bedankt voor jullie antwoord,

groetjes, anne-mieke

2

Re: grote taart: core nodig???

Ik bak wel 's in mijn braadslee en die is 35 x 25. Daarbij gebruik ik eigenlijk geen heating core en dat gaat goed. Het is wel 's een kwestie van uitproberen, want wat bij de één werkt, kan bij de ander juist niet werken.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

hier vorige week een 27,5cm rond gebakken en die was niet gaar, toen 1 gebakken met pin erin en die was wel gaar, dus vanaf nu bij mij altijd met pin vanaf die maat!

Groetjes, Dorothea.

4

Ik heb al een aantal keer 35 x 35 gebakken en dat is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan (...even afkloppen ;) )
Ik zet de oven temperatuur wel iets lager

groetjes karin

5

hallo Dorothea, heb je een core gebruikt of een andere pin?
allemaal bedankt voor het meedenken.

groetjes, anne-mieke

6 Laatst bewerkt door Dot (07-04-2011 13:54)

Annetje, ik had van die pinnen van de shaslik oid, daarvan heeft mijn man het oog omgebogen en toen afgeknipt en geveild.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MX3TEZ86-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LE6GXVDY-D.jpg

trouwens gisterenavond weer een 27,5 èn een 35 cm gebakken (niet tegelijk) allebei met de pin erin en in 1x gaar in 35min.

Groetjes, Dorothea.

7

een bloemnagel werkt ook ;-)

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

8

moet je die wel hebben....

Groetjes, Dorothea.

9

Dot wat een goed idee, dat ga ik zeker uitproberen.
Heel hartelijk bedankt.

groetjes, anne-mieke

10

Hallo allemaal,

Ik wil graag een bakblik kopen van 35 cm zowel rond als vierkant. Ik wil dan een bloemennaald gebruiken of een shaclick steker zoals Dorothea beschrijft.

Kunnen jullie mij vertellen hoelang de taart dan in de oven moet en hoe jullie dat doen met de temparatuur (zeker met de temperatuur opvoeren)

Groetjes

Sandy