1

Onderwerp: Hoe maak ik mijn marsepein mooi egaal wit???

Hallo meiden!

Over 2 weken ga ik mijn eerste bruidstaart maken en nu vroeg ik mij af hoe ik mijn marsepein het makkelijste wit krijg...?
Voor de proeftaartjes had ik 1 flesje kleurstof nog voor maar een halve kilo!!!!!!
Ik heb ookiets gehoord over kleurpoeder?
Wie werkt hier mee... werkt het beter of handiger?
Graag hoor ik jullie tips!

Alvast bedankt!
Groetjes Kinna

2

Re: Hoe maak ik mijn marsepein mooi egaal wit???

Ik heb zelf sinds kort wilton white white icing color. Ik vind het fantastisch werken.

Er is ook sugarfpair white poeder. Dat werkt op zich ook wel. Verder heb ik ook wit van americolor gebruikt. Is ook goed.

Maar de vloeibare varianten vind ik persoonlijk fijner werken.

3

Hier ook de White Icing Color van Wilton geprobeerd. Gaat wel goed vind ikzelf. Wel denk ik dat je marsepein nooit echt 100% wit/wit krijgt.

Groetjes

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

4

De marsepein al wit kopen.......dus voorgekleurd?

Inderdaad, gewoon witte marsepein kopen. Suikeratelier heeft bv. Witte marsepein per kilo.

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

Inderdaad, gewoon witte marsepein kopen. Suikeratelier heeft bv. Witte marsepein per kilo.

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

7

Met Bright white van Americolor :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

8

Beetje Sugarflair extra white gecombineerd met Wilton White white. Ècht wel wit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Heb altijd gehoord dat je voor wit beter fondant kan gebruiken. Maar ik heb laatst op een workshop met witte fondant gewerkt, daar zie je alles op, elk stofje zie je erin. Dat krijg ik nooit goed.

Ik gebruik altijd bright white van americolor. Maar ik maak het nooit spierwit, gewoon wel wat lichter hoor. Maar wit wit vind ik persoonlijk niet zo mooi.

10

Lientje schreef:

Er is ook sugarfpair white poeder. Dat werkt op zich ook wel.

Maar de vloeibare varianten vind ik persoonlijk fijner werken.

Gewoon een drupje water door de white poeder, dan heb je  het vloeibaar; werkt heel goed!

11

ik zou het niet voorgekleurd kopen. Dan krijg je sneller scheuren in je marsepein. Geldt ook voor rood en zwart. ik snap ook niet hoe het kan.. Maar het bij mij wel zo.