1

Onderwerp: help! chocolade en bananen vulling ???

HELP!

ik moet voor dit weekend een taart bakken voor iemand anders en die wil graag als vulling chocola en banaan. Alleen heb ik dit nooit geprobeerd en heb geen idee wat of hoe ik het moet aanpakken.
wie kan mij helpen?  :s

zijn er kant en klare dingen die ik kan gebruiken?
moet ik plakjes banaan nemen of bananenmous? cholademouse of pudding?? ik weet totaal niet waar ik meer van kan gebruiken om de taart te vullen? :nooo

en nog iets kan je een gewone kapsel nemen voor deze vulling? zal dit wel smaken, want ik neem aan dat het beter zal smaken met chocolade biscuit??

alvast bedankt!

2

Re: help! chocolade en bananen vulling ???

waarom zeg je dan niet dat je t niet weet en kan en geen ervaring ermee hebt ipv: ja prima en daarna in paniek raken?

3

etmc schreef:

waarom zeg je dan niet dat je t niet weet en kan en geen ervaring ermee hebt ipv: ja prima en daarna in paniek raken?

wat fijn dat je je druk maakt om mij, maar om je op te luchten; ze weet dat ik dit nooit heb geprobeerd maar wilt toch graag dat ik het probeer. en trouwens ik dacht dat je op deze site wel vragen mocht stellen? heb ik het mis?  :thumb:

4

Ik gebruik regelmatig het recept voor de bananenvulling uit het recepten overzicht links in het menu. :P Is echt al een klassieker bij ons. Er staat ook een recept voor chocomousse, maar om het jezelf makkelijk te maken kun je natuurlijk ook een kant en klare uit de winkel halen. En het smaakt zowel met gewone biscuit als met chocolade biscuit. Veel plezier met maken en geen paniek, want de recepten vallen best mee om te maken. Succes

5

Patje72 schreef:

Ik gebruik regelmatig het recept voor de bananenvulling uit het recepten overzicht links in het menu. :P Is echt al een klassieker bij ons. Er staat ook een recept voor chocomousse, maar om het jezelf makkelijk te maken kun je natuurlijk ook een kant en klare uit de winkel halen. En het smaakt zowel met gewone biscuit als met chocolade biscuit. Veel plezier met maken en geen paniek, want de recepten vallen best mee om te maken. Succes

bedankt!, het is geen paniek, maar je wilt toch wat horen van mensen die hier al ervaring mee hebben. zo weet je dat het zeker goed zal gaan. (ik denk ook niet dat ik de "eerste" en de "laatste" zal zijn die zo een soort vraag stelt ?) daarom reuze bedankt! patje :Y   fijn om te zien dat er ook nog behulpzame mensen zijn  :)

6

Geen probleem, iedereen heeft die vragen, zeker bij de dingen die je nog nooit gemaakt hebt. Maar dat moet natuurlijk geen reden zijn om ze dan ook nooit te maken want het is me toch lekker, yummie. Voor als je het later nog eens zelf maakt: de bananenvulling is ook heerlijk met dulce de leche of botercreme met een beetje caramel erdoor  ;)

7

Ik heb afgelopen weekend een taart gemaakt met botercreme met daar doorheen patidess banaan en kant-en-klare chocolademousse uit de supermarkt......en gewone biscuit. Was een prima combinatie.

Bovenaan deze rubriek staat een sticky met daarin vullingen die met elkaar te combineren zijn.........

Succes met je taart!

8

Ik heb laatst een vulling gemaakt met mbc met banaan aroma erdoorheen en plakjes banaan erop (wel met citroen besprenkeen anders wordt het bruin) en een laag caramelvulling maar dan is chocolademouse of chocoladefudge ook erg lekker erbij

N-Joy Cakes

9

thanks thanks thanks !met jullie tips begin ik me al helemaal goed te voelen. het gaat hem worden ik voel het  *D

trouwens, sommige mensen denken waarschijnlijk dat als je iets niet weet dat je het beter ook nooit kunt leren.  :grr:
maar gelukkig heb ik anders geleerd  :thumb:

10

funda schreef:

trouwens, sommige mensen denken waarschijnlijk dat als je iets niet weet dat je het beter ook nooit kunt leren.  :grr:

Wat bedoel je daar precies mee?

11

Ik zou ook bc met banaanpatidess doen en kant en klare mousse  :Y

Misschien dat sommige zo reageren omdat je topic-titel nogal paniekerig overkomt  ;) . Zelf probeer ik trouwens vullingen altijd eerst zelf uit. Scheelt stress..... (spreek uit ervaring... :o )

12

funda schreef:

thanks thanks thanks !met jullie tips begin ik me al helemaal goed te voelen. het gaat hem worden ik voel het  *D

dan moet je niet zon paniektitel neerzetten waaruit je laat merken dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent en wat je nu moet doen :) dan reageren mensen ms ook niet zo?

13

Sorry  Funda ,maar ik vind het wel een beetje lullige opmerking(en) naar etmc toe.

Veel taart plezier