1

Onderwerp: van alles en nog wat snoeperijtjes maar vooral cupcakes

cupcakes vanille en vanille met chocolade stukken in mini en normaal formaat.
http://i877.photobucket.com/albums/ab333/doemijmaarmailen/cupcakes/IMG_1833.jpg?t=1301939727

http://i877.photobucket.com/albums/ab333/doemijmaarmailen/cupcakes/IMG_1835.jpg?t=1301939727
en ik had nog wat petitfours gemaakt, deze gevuld met sinaasappel botercreme en getrempeerd met abrikozen jam, laagje marsepein en dan gedoopt in vloeibare fondant en de onderkantjes met chocolade (onder op de foto), alleen het fondant dippen dat deed ik voor het eerst was ff wennen maar uiteindelijk werden ze steeds mooier, dat ga ik snel nog eens doen ;)
Hazelnoten schuimpjes met ertussen chocolade mokka creme en gedipt in amandelschaafsel.
http://i877.photobucket.com/albums/ab333/doemijmaarmailen/cupcakes/IMG_1840.jpg?t=1301939727

Thanks for watching  :D

2

Re: van alles en nog wat snoeperijtjes maar vooral cupcakes

mmmmm ziet er lekker en leuk uit allemaal  :9

3 Laatst bewerkt door inge h (04-04-2011 20:31)

:9  :9
jammie, ziet er ook leuk uit

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

Ziet er lekker uit!

Je staat alleen verkeerd,dus ik meld je even

If life gives you lemons, make lemonade!

5 Laatst bewerkt door Hetty (04-04-2011 20:53)

Ja zag het, woops , thanks XesterX  :o

6 Laatst bewerkt door Quen (05-04-2011 10:10)

Super leuke petit fours.
Mag ik vragen hoe je die hebt gemaakt.
Heb overal gezocht maar kan nergens vinden hoe je ze maakt ter grote van een bonbon.
Alvast bedankt.

Groetjes Quen

7

Quen Ik had dit recept uit het peggy porschen cake chic boek gehaald ;)
ik gebruikte hiervoor een basis taart/cupcake beslag die ik heb gebakken in een rechthoek vorm.
Dat beetje aflaten koelen en heb ik deze bestreken met wat ingekookte sinaasappelsap van 1 sinaasappel met wat suiker en halve limoen. daarmee het kapsel bestreken.
Dan (in dit geval) de sinaasappel botercreme gemaakt, bodem 1x doorgesneden, kan ook 2x net wat jezelf lekker vind, vullen en dan de top heb ik bestreken met jam en dan bekleed met dun laagje marsepein, dit ook weer bestreken met jam en dan even laten opstijven in de koelkast.
Dan in stukken snijden ter grootte wat je zelf wil (tis enorm machtig dus ik had het klein gehouden) en dan je vloeibare fondant warm maken en op kleur brengen en dan erin dopen.
Ik liet ze op hun boven kant erin vallen, vorkje onder de onderkant en er zo uitvissen, is even oefenen zeg maar  :+
Dan op rooster zetten aanlaten drogen en als dat gelukt is in gesmolten chocolade de onderkantjes dippen en ook weer aanlaten drogen op het rooster, daarna even in de koelkast (15 min ofzo) dan wordt de choco mooi hard.
Lijkt heel veel werk maar viel wel mee, lastige was het dompelen in die fondant dat deed ik voor het eerst maar lukte steeds beter, moest even de juiste dikte daarin vinden zeg maar.
Als je receptje wil kan ik die wel ff emailen ;)

8

Tnx  :D
Dus die vormpjes heb je zelf ervan gemaakt, dus niet uit een bakblikje ofzo  :o
Als je me wilt mailen graag :)

Groetjes Quen