1

Onderwerp: Drop flowers willen niet lukken

Hallo,

Ik probeer drop flowers te maken, maar dit wil maar niet lukken.
Ik heb ze geprobeerd met het spuitje nr 129 van Wilton.
Maar als ik het bloemetje dan heb en van t spuitje los wil hebben, trekt het hele bloemetje uitelkaar :(.
Ook heb ik het idee dat aan de kant waar dat ijzerdraadje voor het puntje midden in zit, dat de icing er daar niet zo makkelijk door komt.
Anderen met hetzelfde probleem en zo ja wat doen jullie hieraan?
Of andere tips voor een mooie drop flower, alles is welkom!

Alvast bedankt
Lianne

2

Re: Drop flowers willen niet lukken

Zou het kunnen zijn dat je RI iets te dik is?

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar zelfs toen ik het iets dunner had wou het niet lukken, en nog wat dunner was het meteen te dun.. :x

4

Tja, pooh lastig uitleggen....voordoen is toch makkelijker....
Je spuitzak rechtop op je werkvlak zetten, de knokkels van je hand denkbeeldig op 9 uur en terwijl je knijpt draai je je hand een slag zodat je knokkels denkbeeldig op 12.00uur staan. Stoppen met knijpen voor je je spuitzak weer optilt en met medium consistency zou dat toch goed moeten gaan.
Je spuitmondje 129 is goed dus daar ligt het ook niet aan.
Ik kan alleen maar bedenken dat er iets met je icing is dat het niet wil lukken maar ik weet het niet.
Wellicht heeft iemand anders nog een tip. Of misschien woont er iemand in de buurt die het kan voordoen.
Succes.

5

Dit is inderdaad lastig zonder demonstratie... ik maak dropflowers het liefst met net iets minder stevig dan 'stevige' consistentie icing, maar het lukt ook met de stevige. Veel van het advies dat ik zou willen geven is al voorbijgekomen, in het kort: zet de spuitzak verticaal neer en zet het spuitmondje echt op het bakpapier. Knijp in de spuitzak (misschien helpt het als je net wat meer icing gebruikt?). Stop met spuiten en til je spuitzak daarna in één korte beweging recht omhoog. Succes!

6

Jullie beschrijven het  precies zoals ik het doe, alleen als ik dan de spuitzak omhoog til dan blijft de icing eraan plakken, met stevige, en minder stevige icing.
Zal dan wel aan de icing liggen.
Ik heb de Wilton decorater icing white gebruikt.
Ik blijf gewoon proberen, lukt het na een tijdje nog niet, probeer ik het met andere icing, het MOET gewoon een keer lukken :Y

7

lianne91 schreef:

Jullie beschrijven het  precies zoals ik het doe, alleen als ik dan de spuitzak omhoog til dan blijft de icing eraan plakken, met stevige, en minder stevige icing.
Ik blijf gewoon proberen, lukt het na een tijdje nog niet, probeer ik het met andere icing, het MOET gewoon een keer lukken :Y

De Wilton icing ken ik niet, ik maak het zelf...
Nogmaals; succes!

8

Sandra-lala schreef:
lianne91 schreef:

De Wilton icing ken ik niet, ik maak het zelf...
Nogmaals; succes!

Oke.
Inmiddels lukt het al wat beter.
Als ik de spuitzak omhoog haal heb ik niet meer dat het aan het spuitmondje blijft hangen. Dit  voorkom ik nu door wat meer druk te zetten en dus wat vollere bloemetjes krijg, blijft de icing wel zitten :)
Alleen hou ik wel het probleem dat aan de ene kant minder icing komt als aan de andere kant. De kant waar het minst uitkomt is waar ook dat stukje ijzer voor t middelste "dropje" vast zit, wellicht dat het daardoor komt..