1

Onderwerp: Instortend boetseersel

Hoi allemaal,

ik ben bezig aan een taart met boetseersels. Hij is bijna helemaal klaar, maar er moet nog 1 staand varken op. het varken staat op een ander varken en rust met zijn voorpoten op een hooibaal.
Het varken is op 1 voorpoot na helemaal af, maar het gaat iedere keer mis als ik deze op zijn plek probeer te zetten.
Hij zakt door zijn poten of de poten laten los/breken af waar ze aan het lijf vastzitten. Ik heb ze vastgemaakt met een klein stukje coctailprikker en eetbare lijm.
Vanochtend ging mijn varkentje weer stuk en heb ik 'm gerestaureerd, vervolgens al de hele dag laten drogen, maar de lijm is nog steeds niet droog, blijft een beetje kleffig, elastisch.
Mijn frisse moed begint een beetje op te raken en 't varken maar gewoon weglaten kan ook niet, want het varken waar hij op gaat staan heeft ook erg te lijden gehad en 2 gaatjes in zich...

Wie heeft er nog tips voor mij?

Re: Instortend boetseersel

ik weet niet of ik het goed snap, maar ik had ervoor gekozen om door die stro-baal een prikker te doen die bovenop uitsteekt, daaroverheen de pootjes van het varkentje en dan de prikker uit laten komen in zijn lijfje. ik weet niet of dat nu nog kan.
waar heb je ze overigens van gemaakt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb ze gemaakt van fondant met tylose. Varken is zojuist na een derde instorting in de prullenbak beland, heb de lelijke plekken op het andere varken creatief weten te camoufleren :)

Ik zal jouw antwoord in ieder geval onthouden voor een volgende keer, kan ik vast nog eens iets mee! Dank je wel voor het meedenken!

graag gedaan :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs