Onderwerp: Recept van mijn lekkerste taart tot nu toe!
Ik vind al mijn taarten lekker , maar de taart die ik gisteren maakte is echt de lekkerste tot nu toe! Graag deel ik het recept met jullie!
Biscuit bakken, met daarin de geraspte schil van 1 citroen en gesmolten roomboter (zo'n 80 gram op de hoeveelheden mix voor een 28cm biscuit) toevoegen zodra het beslag klaar is en nog even mee laten draaien. Een dagje in de vriezer.
Afsmeren en 2 keer vullen met de volgende botercrème:
250 gram roomboter zacht mixen met 200 gram margarine (beide op kamertemperatuur), sap van anderhalve citroen en een paar lepeltjes vanille-extract. 3 hele eieren eerst au bain marie kloppen met 120 gram poedersuiker, hierna koud doorkloppen. Dan alles bij elkaar en nog zo'n 10 minuten laten kloppen.
De taartbodem zagen. Alle lagen goed tremperen met sinaasappelsap (beetje extra gezoet met suiker). Onderste en bovenste laag besmeren met de botercrème, hierin druk je heel veel fruit. Op de middelste laag gaat aardbeienjam.
Afsmeren met dezelfde botercrème, dun laagje marsepein erover heen en decoreren met vers fruit en geroosterde amandelen.
Eet smakelijk!
NB: let op, als je niet zeker weet dat de eieren min. 60 graden worden, dan moet je hem echt in de koelkast bewaren en van hieruit serveren, ivm salmonellagevaar!