1

Onderwerp: zwaardere decoratie plakken

bijvoorbeeld een grote vlinder, of grote bloemen. Kan je dit plakken zoals je andere dingen plakt of is zijn deze decoraties te zwaar?
'k zie soms zo van die hele mooie taarten waarbij de bloemen en vlinders op de zijkant zijn bevestigd, maar bij mij glijden die eraf
Ben hier nog maar net in begonnen ...  :s
alvast bedankt aan diegene die mij hierbij kan helpen.

2

Re: zwaardere decoratie plakken

Ik weet niet met wat je het vast plakt, maar ik vind zelf dat het met eetbare lijm sneller vast zit dan met water..
En evt je decoratie ondersteunen zodat het niet naar beneden zakt zolang het niet droog is.. Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe stevige spons aan stukken geknipt om er onder te leggen  :)
Succes ermee ;)

3

Of met royal icing............en ondersteunen idd  :Y

4

ik plakte met icing, maar zal hem wat dikker maken? Ik heb met prikkers ook bezig geweest, maar dan krijg je van die miniscule gaatjes. Die eetbare lijm, hoe noemt dit? Vind je deze ook in de webschop?
je ziet, ben pas beginneling en het is wat prutsen nog voor het moment, maar de dochters en ik hebben er plezier in.
Bedankt voor jullie tips.

5

Eetbare lijm = water met tylose.............zelf maken of de petal glue van JEM in de webshop.

Voor de eetbare lijm zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken............

6

inderdaad heb het gevonden, jammer dat ik net een bestelling heb geplaatst. Het zal voor de volgende zijn ... bedankt voor de tip!
:)  :thumb:  :9

7

Hee, precies een topic voor de vraag die ik wilde stellen!  :)
Weet iemand hoe ik een decoratie zoals de schedel op deze piraten taart kan bevestigen? http://flic.kr/p/5cWz9M
Vond de foto op internet maar wil iets soortgelijks maken.

8

Als hij niet te zwaar is kan je me gewoon met tylose lijm plakken. Je moet wel zorgen dat het niet te nat wordt (dus weinig gebruiken) want anders duurt het veel langer voor het droog is en smelt er meer van je fondant.
Dat deed het hem bij mij.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

En als ie wel zwaar is... Met stokjes ofzo?

10

Dan zou ik het met stokjes doen en deze achter het masker vastzette en misschien 1 of2 stokjes onder het masker om hem te ondersteunen.

Maar strikken plak ik ook gewoon met tylose-lijm aan de zijkant.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11 Laatst bewerkt door Kylling (04-04-2011 13:23)

Thanks, ik weet voldoende denk ik. :)
Al zijn andere suggesties ook altijd welkom natuurlijk. ;)

12

Het is bij mij dus prima gelukt met icing en prikkers.
Bedankt voor de tips.

13

Werkt royal icing ook met marsepein op chocolade.
Ik ben momenteel bezig een kuikentje te maken, maar het lijfje is van een hol choco ei. hoofd ed is van marsepein.
Ik ben met royal icing aan de gang geweest, maar weet nog niet of dit lukt.
Iemand een andere optie???