1

Onderwerp: cupcakes met zonnebloemolie ?!

Ik heb in december een workshop cupcakes decoreren gedaan en daar (de taartwinkel) meteen muffin-mix meegenomen.
Nou moet er bij die mix wat water en zonnebloemolie. heb alleen geen idee meer van welk merk die mix is.
Zou je de boter van de webshop-mix (funcakes?) kunnen vervangen door zonnebloemolie? en hoe wordt dan de verhouding?

groetjes

2

Re: cupcakes met zonnebloemolie ?!

Heb je geen zonnebloemolie in huis dan? Ik gebruik ook de muffinmix van de Taartwinkel, met zonnebloemolie dus, en dat gaat prima.

3

Ik denk dat dat niet kan. Een cupcake is tenslotte van cake en dat is met boter. Een muffin is een 'quickbread' (ander soort recept) en bevat meestal olie ipv boter. Hoewel ze er in een vormpje er misschien hetzelfde uit zien, zijn ze toch fundamenteel anders. Om kort te gaan: ik zou het niet wagen, maar wie weet heeft iemand anders een andere mening...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4 Laatst bewerkt door Gonnytje (19-01-2010 20:32)

@annieN; mijn mix van 'de Taartwinkel' is op, dus nou wil ik die mix van de webshop bestellen maar ik weet dus niet of die ook met zonnebloemolie kan. Die van 'de taartwinkel' is super lekker. weet jij welk merk dat is?

@Annemiek; ahhh oke, dan kan ik dus beter muffinmix bestellen. blijft de mix van de webshop voor cupcakes ook zo lang vers???
(langer dan 5 dagen hebben ze t nooit gered; niet droog, maar op)

5

Annemiek schreef:

Ik denk dat dat niet kan. Een cupcake is tenslotte van cake en dat is met boter. Een muffin is een 'quickbread' (ander soort recept) en bevat meestal olie ipv boter. Hoewel ze er in een vormpje er misschien hetzelfde uit zien, zijn ze toch fundamenteel anders. Om kort te gaan: ik zou het niet wagen, maar wie weet heeft iemand anders een andere mening...

Vind ik ook. CC is met boter, muffin is met olie....

6

Ik gebruik voor cupcakes altijd de mix voor muffins van Dr. Oekter. Deze kunnen met boter maar ook met olie. Ik maak ze altijd me olie, 1. omdat ik het gemakkelijker vinde en 2. omdat ze dan minder zoet zijn..

(cupcakes met marsepein/fondant gedecoreerd zijn namelijk sowieso al snel heel zoet..)

7

Esther68 schreef:
Annemiek schreef:

Staat volgens mij ook zo in de gebruiksaanwijzingen op de diverse verpakkingen. Als je ipv boter olie gebruikt krijg je idd muffins.....

8

Alhoewel je muffins wel weer prima met gesmolten boter kan maken....maar cupcakes zijn met boter.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

9

gewoon de cc mix uit de webshop bestellen, en klaarmaken met boter.. echt heeerlijk!

10

Weet iemand welk merk bakmixen "De taartwinkel"in Den Bosch gebruikt, ze plakt er nl. alleen haar eigen etiketten op maar de mixen vooral de cupcakemix is HEERLIJK!

11

Abi schreef:

Weet iemand welk merk bakmixen "De taartwinkel"in Den Bosch gebruikt, ze plakt er nl. alleen haar eigen etiketten op maar de mixen vooral de cupcakemix is HEERLIJK!

Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel weten  :) . Ik heb de bc daar gekocht en in de winkel zeiden ze dat iedereen deze mix veel lekkerder vind dan de FC-mix. Ik ga 'm dinsdag uitproberen, ben benieuwd...

12

ik vind de bc-mix even lekker als funcakes. zou ook graag wel willen weten welk merk cupcakemix ze gebruikt. die van de webshop is trouwens ook erg lekker.

13

Esther68 schreef:
Annemiek schreef:

verhoudingen zijn ook heel anders...

14

Ik gebruik de cc mix uit de hebshop en gebruik hier vloeibare boter in, BlueBand met roombotersmaak. Ik gebruik dan iets minder dan gewone boter. Per ei gebruik ik 100 gram ccmix en 45 gr vloeibare boter.
De boter is altijd gebruiksklaar en als je op je cholesterol moet letten, een beter alternatief dan roomboter.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591