1

Onderwerp: bakpan of springvorm?

Ik heb een klein huisje (lees geen opbergruimte) en heb mijn taarten tot nu toe in een springvorm gemaakt. Die wordt alleen erg oud en ik moet dus iets nieuws. Nu zit ik te denken om bakpan(nen) te kopen, alleen kun je daar ook andere taarten goed in bakken? Of krijg je ze er nooit meer uit??

2

Re: bakpan of springvorm?

Bakpannen en springvormen werken allebei erg goed. De bakpannen zijn er in meer maten, maar zijn duurder. De springvormen zijn wat goedkoper, maar beperkter qua grootte. Ik gebruik beiden met bakspray en ze lossen goed.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik gebruik mijn bakpannen alleen om biscuit te maken. Maar bv appeltaart, boterkoek en gevulde speculaas bak ik in een springvorm. Denk dat ik die niet gemakkelijk, en heel, uit de bakpan krijg....

4

Hier hetzelfde als Esther. Alle taarten die op z´n kop eruit kunnen gaan in een bakpan. Maar appeltaarten, kwarktaarten en ook de shortcakes gaan allemaal in een springvorm.

Ik zou m´n springvormen ook zeker niet kwijt willen en ben nu ook weer op zoek naar een vierkante :o . Maar voor fondant taarten zou ik niet anders meer willen dan bakpannen. Veel meer vormen en maten te krijgen en allemaal in principe even hoog.

O, en bakpannen vallen )als de vorm hetzelfde is, ook makkelijk in elkeer gestapeld weg te zetten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

bedankt voor de reacties; ik ga met manlief maar eens overleggen wat qua ruimte te doen is ;)