1 Laatst bewerkt door Elisabeth_Verheyden (03-04-2011 06:26)

Onderwerp: eerste stapeltaart (marsepein ook zelf gemaakt)

Ben er niet helemaal blij mee, maar het was eigenlijk het idee van mijn dochter. die wou hartjes, hartjes en nog eens hartjes  :lol:
vulling was allebei met chocomousshe..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3WJLC87-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVQZ8E3O-D.jpg

Zo zie ik dat ik nog heel veel moet leren.
mijn onderste taart moet ook hoger zijn (volgende keer meer vullen)
volgende week komt een grote opdracht, dan ga ik eens proberen te werken met marsepein van de webshop.

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

Re: eerste stapeltaart (marsepein ook zelf gemaakt)

Hoi Elisabeth
Het idee is echt leuk! Een heel leuk ontwerp. Inderdaad de volgende keer wat meer aandacht voor de afwerking en je hebt echt een toptaart!!
Klinkt lekker hoor met chocomousse  :9
Ik heb gisteren ook een eerste "stapel" taart gemaakt, maar dan uitgestald op een etagere. Als je het leuk vindt om te kijken:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=143945

Iedere Taart is Uniek
www.chantalessers.webklik.nl

@chantalessers
Waaauuuuw die van jou zijn ook prachtig hoor  :Y

Ik heb moeite met iets te bedenken op de rand waar de 2 taarten samen komen. heb het gespoten met die Icying ofzo, maar heb niets dat tegelijkertijd meedraaid he  :s
mijn man kwam dan helpen, maar ja, hij draaide veel te snel  :lol:
heb al gezien dat ze daar een soort van bolletjes doen. maar is dat gewoon gedraaide bolletjes marsepein of fondant of is dat gepoten?

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

4

je hebt het thema heel leuk uitgevoerd en inderdaad, de afwerking wordt vanzelf beter als je meer maakt.  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Elisabeth, dank voor je compliment.
Ik weet dat er een mal bestaat voor mooie strakke bolletjes. Maar ik heb er zelf ook nog niet mee gewerkt.

Iedere Taart is Uniek
www.chantalessers.webklik.nl

6

Heb je je eigen gemaakte marsepein nu wit gekregen?? Wat goed  :thumb:

Leuke taart hoor, en hij klinkt èrg lekker :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

Heb je je eigen gemaakte marsepein nu wit gekregen?? Wat goed  :thumb:

Leuke taart hoor, en hij klinkt èrg lekker :9

Ja hoor, heb hem wit gekregen. maar  met meer dan een paar druppeltjes  :lol:

8

Je moet wel een stevige vulling gebruiken als je je taart daarmee hoger wilt maken. Denk dat je als je een hogere taart wilt je beter iets meer biscuit kan gebruiken, dan wordt hij vanzelf hoger als het goed is.
Voor die randjes heb je inderdaad de pearl molds en vele anderen zoals touwen en roosjes enzo. dan kun je in een keer een hele rits balletjes maken.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

freijak schreef:

Je moet wel een stevige vulling gebruiken als je je taart daarmee hoger wilt maken. Denk dat je als je een hogere taart wilt je beter iets meer biscuit kan gebruiken, dan wordt hij vanzelf hoger als het goed is.
Voor die randjes heb je inderdaad de pearl molds en vele anderen zoals touwen en roosjes enzo. dan kun je in een keer een hele rits balletjes maken.

dus volgens jou kun je je biscuit hoger maken door gewoon meer te vullen met deeg? was al aan het uitkijken naar hoge vormen maar das toch ook weer veel geld..
die pearl molds kun je die hier op de webshop kopen?
was al aan het kijken, maar ik vond het niet?

10

Ja, de molds kan je ook in de webshop kopen; First Impressions Perfect Pearls.

Als je je vorm ophoogt met bakpapier en meer mix gebruikt, dan komt het wel goed.

Succes ! :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

waaat heb je je marsepein zelf gemaakt????? pfff alleen dat verdient al bergen respect :thumb:

12

Astrid73 schreef:

Als je je vorm ophoogt met bakpapier en meer mix gebruikt, dan komt het wel goed.

Ja, of gewoon in 2x bakken ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Lindadepinda schreef:
Astrid73 schreef:

Ja, of gewoon in 2x bakken ;)

Jah, dat heb ik dus gedaan, gewoon 2 bakken en stapelen maar! hahahaha  :lol:  dat ik daar niet eerder op gekomen was!  :Y
Ze liggen al klaar in m'n diepvries, zaterdag worden ze bekleed, mijn schoonmoeder word 65 jaar, en ze wou 3 GROTE taarten.
ben zoooooooooooo zenuwachtig.

ga met fondant en marsepein werken...

incense schreef:

waaat heb je je marsepein zelf gemaakt????? pfff alleen dat verdient al bergen respect :thumb:

Ja, maar het is echt heel veel werk, en je moet echt spierballen hebben.. en da heb ik ni  :s

ik ga nu werken met marsepein van de winkel, kben cerieus naar het verschil  :Y