1

Onderwerp: proeverij voor 10

Ik mag een bruidstaart maken! Natuurlijk wilden ze ook wel even proeven, dus 2 taarten gemaakt.
Taarten, want het gaat anders dan anders. De zus van de bruid heeft carte blanche gekregen en regelt nu dus de bruidstaart die zijzelf het mooist vindt. Ze wilden heel graag proeven met vader, moeder, alle zussen en aanhang, dus werden het 2 taarten van 15cm.
De ene met champagnecrème (mbv prosecco, vonden ze prima) met frambozen erin en een laag frambozencrème.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FJWY7RO-D.jpg

Bruine krullen omdat de bruidegom een bruin pak heeft. Ik heb de krullen ietsje goud gedust.

De andere met sinaasappel-passievruchtcrème ( :9 ) en chocoladecrème.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHNYA8ME-D.jpg

Gouden krullen, omdat ze die gezien had bij een andere taart en mooi vond.

De bruid heeft een oud-roze jurk en ja,  :think: wat is oud-roze? Daarom had ik van 4 kleuren bloemetjes gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UMZCEMMY-D.jpg

Er heerste verdeeldheid, maar gelukkig hing de jurk daar, dus jurk erbij gehaald, en het bleek exact de donkerste van rose petal te zijn

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NHLENI8F-D.jpg

De vraag is nu dus of de pioen (die helemaal gillend van blijdschap begroet werd :D ) in rose petal kan.
:think: Iemand van jullie enig idee welke kleur dust daar in de buurt komt?

Andere op- of aanmerkingen hoor ik ook graag :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: proeverij voor 10

Wauuuww gaaf hoor :)
Krijg spontaan trek haha

3

Wauw, prachtige pioenroos!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

Zo Carien, dat heb je goed voor elkaar zeg! Goed idee om die bloemetjes zo in verschillende kleuren te laten zien!

En ik vind de taartjes erg mooi! Ik denk wel dat het goud mooier bij dat oud-roze staat dan het bruin... Maar goed, dat moeten ze zelf maar kiezen  :D

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

5

Wat geweldig, je proeverij was erg zo te zien erg volledig, je had je goed voorbereid met die schaaltjes enzo, en die pioen is echt gaaf, die wil ik ook nog graag leren..

Super!

6

prachtige bloem!!! Mooi gemaakt..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Dank voor jullie reacties  :)

Lindadepinda schreef:

Ik denk wel dat het goud mooier bij dat oud-roze staat dan het bruin... Maar goed, dat moeten ze zelf maar kiezen  :D

Ze gaan voor oud-roze bloemen dus en de bruine krullen, omdat dat de kleuren van de trouwkleren zijn. Wel met meer goud op het bruin, zodat het wat vrolijker wordt :Y

8

In 1 woord geweldig !!

Christine.

9

Daar heb je veel werk van gemaakt Carien! Die pioenroos is natuurlijk geweldig!!! Veel succes  met het maken van de bruidstaart!!

10

Ik vind jou uitvoeringen van de probeertaartjes geweldig goed gelukt...

Toevallig mag ik ook oud roze gebruiken voor de bruidstaart van mijn collega... Dat het de petal was dat had ik ook uitgevonden. Zij gebruiken die kleur op hun uitnodiging. Maar weet iemand ondertussen welke dust daar mooi bij past ?

11

pink sherbet? en bluch pink lijkt mij...

12

Carien schreef:

Dank voor jullie reacties  :)

Lindadepinda schreef:

Ik denk wel dat het goud mooier bij dat oud-roze staat dan het bruin... Maar goed, dat moeten ze zelf maar kiezen  :D

Ze gaan voor oud-roze bloemen dus en de bruine krullen, omdat dat de kleuren van de trouwkleren zijn. Wel met meer goud op het bruin, zodat het wat vrolijker wordt :Y

Ik vond de gouden inderdaad ook iets vrolijker! Mooie taarten geworden hoor! Goed idee ook om de bloemetjes in meerdere kleuren mee te geven om te kijken.
En welke smaak is het nou geworden?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

13

Van tevoren stond eigenlijk al vast dat het helemaal champagne/frambozen zou worden, maar moeder wilde ook heeeel graag een taartje met chocolade proeven, vandaar :)

De taart wordt het 'toetje' na het diner en dan is de choc/sinaasappel te zwaar, de champ/frambozen smnaakt veel lichter en beter passend na een diner.

Wat ontzettend gaaf die pioenroos!!!! Ik ben jaloersssss  ;)

Iedere Taart is Uniek
www.chantalessers.webklik.nl

15

Oooooo Carien, ik ben WEG van je pioenroos!  :thumb: Ik zou graag ooit eens leren hoe dat moet, ik vind ze zoooo mooi!

Ik zag je andere berichtje over de sinaasappel-passievruchten creme, hij klinkt verukkelijk! Ik ga er maar eens mee experimenteren denk ik!  :9 En gebruik je voor de champagnecreme en frambozencreme recepten van het forum?

16 Laatst bewerkt door Carien (04-04-2011 07:34)

de champagnecrème heb ik gemaakt door botercrèmemix aan te maken met Prosecco (vonden ze best, toch een prijsverschil van minimaal 15 euro ;) ); dus ipv water Prosecco gebruikt.
Frambozencrème heb ik gemaakt door botercrème van de mix te vermengen met ontdooide frambozen. Dat zag er niet superfraai, homogeen uit (vocht mengen met vet :s ), maar was wel erg lekker :Y
Ik moest ook nog 30cc's maken afgelopen weekend, dus de 'restjes' heb ik daarbij gebruikt

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IF8PZMPC-D.jpg

Links dus de frambozen, rechts de sinaasappel-passievrucht (recept van hier); beide dus zonder toegevoegde kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen ;)