Onderwerp: Doen jullie ook aroma door jullie biscuit?????

Hallo,
Ik heb net feedback gekregen over mijn taart. Ze (2) waren gevuld met , tobleronemouse en de andere met banketbakkersroom en vlaaivulling. Nu kreeg ik als feedback dat ze mijn biscuit smaakloos vond. Dat kan natuurlijk, dat is ieder zijn smaak. Maar ik heb al geregeld wat taartjes voor de smaak (verschillende vullingen proberen) gebakken en vond hem nooit smaakloos. Ik vind dat de vulling dat ruimschoots opvullen. Hoe doen jullie dat? Doen jullie aroma of sinasappelschil door jullie biscuit?
Gr Simone

2

Re: Doen jullie ook aroma door jullie biscuit?????

Ik doe er niets doorheen, en ook geen siroop er overheen. Het enige wat ik doe, is royaal vullen.

Groetjes, Monica

3

Ik doe ook niets door het biscuit hoor, heb ook nog nooit klachten gehad ... sta er ook best wel van te kijken  :think:

4

Ik doe ook geen smaakje door m'n biscuit. Als je alleen biscuit gaat eten is het niet echt een enorm smaakvol lekker hapje maar met alle laagjes (of een deel per hap) lijkt me dat toch heel anders?

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

De biscuit is vaak toch de neutrale basis waarbij de vullingen de smaak van de taart bepalen? Ik heb ook nog nooit klachten gehad. Misschien was dit iemand die zelf altijd wel een smaakje door een zelfgebakken cake doet? Ik zou even navragen wat ze hadden verwacht en waarom ze die verwachting hadden. Kun je alleen maar van leren. En misschien meteen een leerpuntje voor de ander...

Ja dat leek mij toch ook. Ik vul hem ook royaal en dat vind ik elke keer genoeg smaak. Dit is ook de eerste hoor, verder alleen maar positieve reacties. Zelfs al 2 mensen die nooit taart eten maar die van mij toch wel erg lekker vonden....

De bestelling kwam van een vrouw die normaal haar taarten ergens anders haalde (bij iemand met meer bakervaring) ze wist er zelf ook wel wat vanaf. Welke producten en ze had het over glansspray dus niet een onbekende... Haar vaste bakvrouw was ziek dus had ze mij 2 dagen voor datum gemaild of ik het kon doen.
Ze vergeleek mijn taarten volgens mij ook best wel met die ze anders had maar goed, het is haar eigen keus... Vind de kritiek alleen een beetje raar, juist omdat ik alleen maar goede reacties krijg...

7

Kan op zich de kritiek plaatsen wanneer ze gewend is aan taarten met een smaakje. Dan denk je er niet eens bij na dat het ook anders kan en dat kan dan wel eens tegenvallen. Ik denk dat het meer te maken heeft met verschil in verwachtingen dan dat je taarten nou echt niet lekker zijn. Dan zou je dat al eerder gehoord moeten hebben.
Ik ben van huis uit aan een bepaalde manier van Indisch koken gewend. Krijg ik een voor mij bekend gerecht bij een ander dan valt dat vaak toch tegen omdat het niet zo smaakt als ik in mijn hoofd heb. Zegt niets over de kwaliteit of over de kookkunsten van de ander, maar meer over de smaak die ik verwachtte en gewend ben.

8

ik doe er vaak wat vanille extract doorheen.
als ik het niet vergeet ;)

9

tremperen helpt ook wel

10

Oh meid, wat balen zo'n reactie ! Ik denk inderdaad dat ze bij haar normale taartenbakster een smaakje door het biscuit heeft, iets anders kan ik me niet indenken. Je vullingen klinken supersmakelijk, dus het geheel van de taart moet heerlijk gesmaakt hebben.

Als je het de moeite vindt, kun je het nogmaals navragen bij deze klant. Als je andere klanten altijd tevreden zijn, kun je voor jezelf gerust zijn dat je taarten gewoon prima in orde zijn !

Groetjes, Conny

11

sommige mensen zoeken gewoon zolang,tot ze iets eindelijk iets hebben gevonden om over te zeuren. ;)
Wie neemt er nou een hap taart met alleen maar biscuit???!!Als er een lekkere vulling tussen zit nota bene :grr:

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

12

mja als ik een taart krijg met 2 hompen vulling en een droog smakeloos iets ertussen baal ik ook wel.

ms gebruikt haar eigen bakster wel moscovisch, dat heeft meer smaak dan biscuit....

13

Ik gebruik altijd een beetje amandel-essence en vanille-essence. Laatste paar keer heb ik ook wat citroen-rasp gebruikt. :)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

14

ik vervang 25 % van de suiker voor eigengemaakte vaillesuiker...
en voor een chocolade doe ik dat niet dan doe ik gewoon 1/6 deel cacaou

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

15 Laatst bewerkt door Hetty (04-04-2011 10:53)

Ik maak mijn biscuit altijd op smaak met een bijpassende smaak van wat de vulling is. Enorm lekker en prima.
Als ik hem basic laat dan zit er iets van vanille doorheen of citroen.
Niet te heftig van smaak maar gewoon subtiel.
Moet natuurlijk niet overheersend zijn.

16

Hallo,

Het is al wel een wat ouder draadje in het forum, maar ik wil toch even reageren.

Het is nooit leuk wanneer mensen je maaksels niet lekker vinden en de jouwe klinken wel erg lekker. Jammer dat iemand op deze manier reageert, terwijl ze wel van jou vraagt om binnen twee dagen, twee taarten te bakken .

Overigens ben ik wel fan van smaakjes. Ik heb vroeger veel simpele biscuitdeeg taarten gemaakt en vond het zelf dan ook altijd jammer dat er niet zo heel veel met het deeg gedaan kon worden. Vanille, citroen en cacao en dat was het wel. Ik hou van experimenteren en het bedenken van combinaties, dus ik ben blij met LorAnn's Super Strenght flavors. Laatst bijvoorbeeld in het biscuitdeeg de kokos flavor gebruikt (per ei 2 druppels) en een beetje geraspte kokos erdoor voor de texture en de vulling met banaan-bavarois.  Heb daarop een hoop complimenten gekregen van mensen die het erg verrassend en lekker vonden.

Ik leer hier wel van om de verwachtingen duidelijk te hebben.

17

Ik heb laatst een klein beetje sinaasappel smaakstof erdoor gedaan, was wel lekker moet ik zeggen (zeker met de combi vulling die ik gebruikte...perzik MBC en jam)

18

Hier doe ik er ook wel eens smaakjes (en/of kleurstof) door, maar ik bak alleen voor ons zelf. Ik vind het altijd wel lekker. Maar zonder vind ik ook prima smaken, ik gebruik zelf altijd de mix van funcakes, ik heb ook wel eens zelf biscuit gemaakt, maar dat vond ik erg naar eierkoek smaken, dus ben ik maar bij de mix gebleven ;)

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

19

Inderdaad is naturelbiscuit vrij smakeloos . Daarom doe ik zelf óf een paar druppels goede vanille-extract ( = smaakvoller dan essence ) in het beslag  , b.v. van Wilton óf ik trempeer de biscuitlagen. Voor dat doel heb ik een sprayflesje ( Kruidvat ) gevuld met een oplossing van water ( gekookt ) en wat druppels vanille-extract . Dit spray ik licht over de biscuitlagen , voorkomt tevens droog biscuit.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt .

Groeten, Monique

Carpe Diem !