1

Onderwerp: uitsteker/randversiering...wat is het en hoe kom ik hieraan???

Hoi allemaal,

ik vraag me af hoe ik zo'n "druipende" rand kan creeren zoals op de MAMA taart, van de Mjam Taart!, die hier telkens links in beeld te zien is op t forum  :thumb:

Is het een soort sierrand uitsteker of gewoon pure vakmansschap en is dat met de hand uitgesneden?
Als ik iets in die geest wil maken vervormd de hele boel omdat t nou eenmaal gewoon zwaar en zacht is...

Dus please tell me... HELP! Hoe doet men dat toch??

Alvast bedankt voor tips enzo  :D

Groetjes!!

2

Re: uitsteker/randversiering...wat is het en hoe kom ik hieraan???

Ik ga voor: puur vakmanschap!

Karin09 schreef:

Ik ga voor: puur vakmanschap!

:lol:  :lol:  inderdaad!

I never met a calorie I didn't like....

:think: volgens mij staat het beschreven in de mjam zelf. maar ik heb hem even niet bij de hand.

I never met a calorie I didn't like....

5

Ja, klopt staat ook in de Mjam. In de Mjam leggen ze op de uitgerolde lap een ringuitsteker, maar dit is dan wel voor een klein taartje, denk ik. Zelf knip ik uit bakpapier een cirkel ter grootte van de taart, of neem een taartkarton. Dan snij ik het met de hand uit  :Y

6 Laatst bewerkt door Karin09 (02-04-2011 13:34)

Voor een klein taartje kun je misschien iets met deze uitstekers van het grote Zweedse warenhuis...........zit ook een ronde bij ter grootte van de doos zeg maar.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/drommar-uitsteekvormpjes-in-doos-set-v--blauw__0091754_PE227637_S4.JPG

7

Karin09 schreef:

Voor een klein taartje kun je misschien iets met deze uitstekers van het grote Zweedse warenhuis...........zit ook een ronde bij ter grootte van de doos zeg maar.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/drommar-uitsteekvormpjes-in-doos-set-v--blauw__0091754_PE227637_S4.JPG

Ze verkopen precies dezelfde set (alleen oranje en geel) ook bij Cook & Co kwam ik laatst achter. Dus ook IKEA besteedt weleens wat uit.  :lol:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

Misschien een tip:
Tegen het vervormen van dingen voordat je het op de taart bevestigd leg ik het altijd even in de vriezer...
Dus uitsnijden wat ik wil hebben, dan even op een bakpapiertje in de vriezer zodat het een beetje hard wordt. En dan meteen uit de vriezer op je taart, dan vervormd het niet...

En die druipende rand zou ik denk ik eerst uittekenen op papier, dat uitknippen, op de fondant/marsepein leggen en dan uitsnijden.. Even in de vriezer en dan op taart.. Ik weet natuurlijk niet of het in dit geval werkt, ben ook maar beginner :rolleyes:  maar zo zou ik het in ieder geval proberen.... :)

9

Ik heb deze ook gemaakt.....lijkt niet zo mooi maar was in het echt goed gelukt ahhhaha...ik heb mijn bakpan er even opgezet zodat ik de juiste maat heb....en toen uit de hand "golven" erom gesneden...en gedrapeerd op de taart en gelijk vastgelijmd......
hier staat ie...krijg hem hier niet meteen op het forum want hij staat niet in mijnalbum......

http://maartjeblankert.hyves.nl/album/5 … 79/0/7Sl1/

10

Maartje2you schreef:

hier staat ie...krijg hem hier niet meteen op het forum want hij staat niet in mijnalbum......

http://maartjeblankert.hyves.nl/album/5 … 79/0/7Sl1/

Je profiel is niet openbaar, dus foto kunnen we niet zien.....

11

oooo das balen!!! ik zal het gelijk veranderen...staat niet veel soeps op verder dus kan wel hahahah
sorry!

12

hoop dat het zo goed is???
dat hyves vind ik me een potje lastig met instellingen enzo....
anders sorry....
maartje

13

Nu wel idd, zal hem hier neerzetten....
http://94.100.126.77/1244200001-1244250000/1244232801-1244232900/1244232879_5_7Sl1.jpeg

14

oo thanks......dat kan dus wel vanuit hyves...dacht alleen via een album enz.....ben ook zo'n stumper op de computer....hahaha

15

Wauw wat een reacties, bedankt allemaal.
Ik ben even niet meer online geweest dus ik zie t nu pas.
Heel erg bedankt voor de goede tips  :D
En Maartje2you, wat een leuk taartje!!!

Groetjes!!!

16

oo dank je....wou je ff mijn uitkomst laten zien met het met de hand snijden....gaat goed hoor!

17

ik denk dat ik t ook zsm eens ga proberen, thanks!