1

Onderwerp: Cupcakes veel te hoog opgekomen

Ik heb voor het eerst cc's gemaakt in een bakblik van de Hema. Hierin ook de vormpjes van de hema. Ik heb ze ongeveer voor de helft gevuld met beslag (kant en klaar van AH, alleen water bij doen), maar nu zijn ze wel erg hoog geworden. Voor nu niet zo'n ramp want het zijn probeerseltjes, maar als ik ze echt wilde versieren krijg ik ze toch nooit meer plat???? Een broodplank er op leggen en omkeren wordt niks ben ik bang.
Ik heb zelfs nog 16 cc's gemaakt ipv 12 zoals de verpakking aangaf. Dus nog 4 losse erbij in siliconen vormpjes.

Wat doe ik fout????

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: Cupcakes veel te hoog opgekomen

een foto helpt ;)

en ik zou 40 gram beslag per cc doen.

overigens is deze rubriek voor het showen, dus ik meld je even.

I never met a calorie I didn't like....

3

kan prima een broodplank op (niet omkeren), maar dat moet je eigenlijk wel meteen uit de oven doen. En misschien nog even heel goed doorlezen voor hoeveel stuks het had moeten zijn. Misschien heb je ergens overheen gelezen en was het eigenlijk voor 20 stuks...?
Maar ze zullen wel lekker zijn, dus opeten wordt geen straf lijkt me!

4

Je doet niks fout want je hebt heerlijke cc's :Y

Ik gebruik ook altijd minder beslag dan wordt aangegeven en ook ik vul ze tot de helft. En de ene keer worden ze hoger dan de andere keer. Ach en beter te hoog dan te laag ;) . Als je ze wilt decoreren kan je altijd nog de kop eraf snijden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

http://www.mijnalbum.nl/Foto-84BLWKEB.jpg

Dit zijn ze dus. Best droevig toch? En ook helemaal scheef. Op het pak staat voor 12 cc's. En de cupjes die erbij zaten zijn dezelfde maat als die van de Hema.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6

Ik gebruik altijd de cc mix en vul dan met 45 gram per papiertje. Bakken 18 min op 170 graden hete lucht. Ze komen dan ook iets boven het papiertje uit, zware snijplank erop als ze net uit de oven zijn en dan na 2 minuten uit de vorm halen en af laten koelen.

7

Ik meld je even, wat dit is voor bakken, niet voor de parade...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Ze zien er inderdaad een beetje raar uit...?  :s
Heb je er al een geproefd/opengemaakt? Lijkt me dat er nog best wat lucht in kan zitten.
Je zou haast denken dat je hete lucht teveel kracht heeft om ze zo scheef te kunnen blazen... :think:

9

Ze zijn wel gaar, houdt niet over, maar beetje sompig(?) van binnen. Ik wil ze graag vullen, maar met een appelboor kom ik al niet door het dakje. Dan breekt het zeg maar. Eerst maar even helemaal laten afkoelen.
Deze cakejes zijn voor de kinderen, morgen ben ik jarig, dus het zal ze vast wel smaken. Kan ik mooi een beetje oefenen.

Bedankt voor jullie reacties.

Ps. Ik weet dat ik verkeerd sta, heb het zelf ook al even gemeld. Zelf kan ik het niet verplaatsen toch?

10

Meer oefenen dus, zullen de kinderen helemaal niet erg vinden!
En volgens mij sta je goed, bakken en vullen toch?

11

Ok, dan ben ik al verplaatst. Zal volgende keer beter opletten waar ik iets neer zet  :o . Ben nog beetje nieuw hier....

12

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIM33WP7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4ABCQBU-1.jpg

Dit is het nog geworden. Wel grappig voor de kids, maar ben zelf niet echt tevreden over het resultaat. Volgende keer nog maar eens oefenen.
Slaap lekker allemaal!

Gr. Dolfijn

13

Ik zou zelf zo mijn tanden erin zetten!
Alvast gefeliciteerd voor morgen!

met decoratie zien ze er leuk uit hoor! maar deze waren idd niet meer plat te krijgen, komt ook omdat ze scheef waren.

het lijkt wel of ze wind tegen gehad hebben in de oven :lol:

geen idee hoe het kan, ik maak altijd zelf beslag, gebruik geen mix. (wel voor biscuit)
gefeliciteerd nog!

I never met a calorie I didn't like....