1

Onderwerp: Ahhhh hij staat in de oven!! ( + tip voor beginners )

Jaja na 3 x zelf te hebben geklungeld met bloem, eieren en al die zooi.... Toch laatst maar een start pakket besteld via internet met een biscuit mix!

Mijn eerste mix staat nu in de oven en geloof het of niet: Hij is al groter dan mijn eigen gemaakte baksel die niet hoger werd dan een paar cm!

Voor de beginners onder ons (waar ik zelf dus ook onder hoor ) even een tip: Ga niet zelf liggen klungelen maar koop een biscuit mix, veel handiger en hoger ;)

Hopelijk blijft alles goed gaan!

Re: Ahhhh hij staat in de oven!! ( + tip voor beginners )

Oei dit is niet goed  :/

Hij is goed omhoog gekomen (super zelf!! )
ik prik in het midden komt niks mee, wil ik hem eruit halen zie ik aan de zijkant dat het nog vloeibaar is! (de voor en achterkant zijn mooi gaar, 1 zijkant ook maar de andere kant was nog vrij vloeibaar :O ) hoe kan dat ?

Ik heb hem er nog maar even ingezet in de hoop dat het toch nog goed komt ?

3

Als ie nog vloeibaar is dan is ie nog niet gaar!

Is het nog gelukt?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4 Laatst bewerkt door sweetheart88 (01-04-2011 20:20)

Maar hoe kan het dat hij dan op het hoogste gedeelte wel gaar was maar aan 1 zijkant niet ?

Anyway hij is eruit en dit is hem geworden: (volgens mij toch aardig gelukt ? )

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/01/1301669329-250.jpg

Zal ik hem nu in de koelkast zetten (met of zonder iets eromheen ? ) of in de diepvries ? Of gewoon er buiten laten staan ?

5

Je moet hem gewoon laten afkoelen op het aanrecht. Daarna kan je er een zak omheen doen en hem zo een nacht bewaren. Dat uiteraard alleen als je hem morgen gaat gebruiken ;) . Anders gewoon in de vriezer stoppen tot gebruik.

Hij ziet er prima uit hoor. Maar het is wel een raar verhaal. Klopt de warmte in je oven wel. Voor mij klinkt het of 1 stuk/kant van je verwarmingselement het niet doet. Of dat de deur niet goed dicht zat, als 1 kant vloeibaar was terwijl de rest wel gaar is.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Nou dat dacht ik dus ook!
Maar goed ik probeer het de volgende keer gewoon nog eens, is het weer hetzelfde verhaal dan gooi ik dat ding eruit en koop ik een nieuwe....
Hoewel ik het met gewone cake's en appeltaarten etc nog nooit heb gehad!

7

Oh Ow dat word ben ik bang een nieuwe oven..

Ben het met Ottelien eens, het klinkt of er iets kapot is in de oven.

Zelf heb ik het ook gehad, mijn oven was af en te klein...

Ach deze oven schijnt ook al een aantal jaren oud te zijn (mijn vriend had hem al toen ik hem 3 jaar terug leerde kennen en toen zei hij al dat hij al een paar jaar oud was )
Dus op een gegeven moment moet er toch wel eens een nieuwe komen (dan kan ik beter maar meteen een goeie nemen  O-)  )

9

Soms is voor een paar euro een oventhermometer ook handig.
Ik had dat met mijn eerste combimagnetron, die werd veel heter dan de temperatuur aangaf, dus met een aanpassing kon ik er goed mee bakken.

Dus misschien eerst met een oventhermometer checken of de temperatuur in je oven goed is?

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)