1

Onderwerp: 3D buzz in de koelkast?

Hoi allen,

Ben flink aan het bakken, vullen en decoreren, maar ga in ene ook nadenken.

Ik ben de Buzz Lightyeartaart van Mandy (Mentje, na goedkeuring  :) ) aan het namaken. Dat wil zeggen een boltaartje met wit fondant met daarboven op het hoofd van Buzz. Deze is weken terug al gemaakt met traganth gom, en keihard geworden.

De taart moet morgen half elf (ochtend) af zijn, dus ik wilde hem helemaal in elkaar zetten nu. Want zodra het hoofd erop zit, begint het echte decoreren, er moet nog paars over etc. Morgenochtend is dus alleen een optie als het echt niet anders kan.

Nu mijn vraag: kunnen jullie een mening geven of het hoofd nog in gaat storten of niet als ik hem vannacht in de koelkast zet?

Hij moet de koelkast in omdat hij gevuld is met 3 chocolade mousse, tja moet je je zoontje ook maar niet zelf laten kiezen.....

Ook een superschattig bloementaartje gemaakt, dus als hij echt instort heb ik een alternatief, maar ja niet de beloofde buzztaart.

Alvast bedankt!

Groet Corrine

Re: 3D buzz in de koelkast?

De taart moet inderdaad sowieso in de koelkast. Kun je het hoofd met het paars eromheen maken en dat buiten de koelkast bewaren? Dus dat je alles maakt, ook die groene rand eromheen alvast op de taart, en dat je morgen 't hoofd met 't paars eromheen erin zet?

'I love it when a cake comes together'

3

Re: 3D buzz in de koelkast?

dat is inderdaad nog een mogelijkheid.... Heb ik ook wel overwogen, maar ik denk dat ik dan niet het paarse er al omheen doe, maar dat dan ook morgen, en dan verder alle randjes enzo inderdaad wel.

thanx!