Onderwerp: Zilver uitproberen
Een taartje om mijn zilverdust uit te proberen. Mooi, maar nog wel even de goede dikte oefenen met alcohol om egaal te schilderen.
Iemand nog tips voor mooi dusten?

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Zilver uitproberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Een taartje om mijn zilverdust uit te proberen. Mooi, maar nog wel even de goede dikte oefenen met alcohol om egaal te schilderen.
Iemand nog tips voor mooi dusten?

Goed gelukt toch?
Misschien proberen in 2 dunne laagjes te doen ipv in 1 keer alles bedekken? (ga er vanuit dat je dat gedaan hebt, vraag me niet waarom...........)
Was je ondergrond (fondant) wit?
geen andere tips, maar wat een leuk ontwerp

Goed gelukt toch?
Misschien proberen in 2 dunne laagjes te doen ipv in 1 keer alles bedekken? (ga er vanuit dat je dat gedaan hebt, vraag me niet waarom...........)
Was je ondergrond (fondant) wit?
Ik heb het inderdaad in één keer gedaan. Het bleef ook erg plakkerig, ook toen het er al een minuut of tien op zat.
De ondergrond is grijs. Ik had al ergens gelezen dat de kleur daardoor beter uitkomt.
Dusten doe je zonder alcohol, alleen met een grote, droge kwast.
Voor schilderen(kleinere oppervlaktes) doe je er alcohol bij en meng je dit met de dust.
Ik heb de taart (middelste) van mijn avatar ook met zilver gedust, echt alleen met een kwast op grijze marsefond.
Pracjtige roosjes trouwens 
Ja ik weet dat dusten zonder alcohol is
Maar vroeg me af hoe je dat zo egaal mogelijk krijgt, het dusten. Zonder dat er op één plek veel zit 
Maar goed, misschien gewoon een grote kwast gebruiken.
Het schilderen is ook nog best even wennen. Misschien had ik mijn sterretjes beter kunnen dusten.
Thanx voor de tips tot nu toe 
Ja ik weet dat dusten zonder alcohol is
Maar vroeg me af hoe je dat zo egaal mogelijk krijgt, het dusten. Zonder dat er op één plek veel zit
Het schilderen is ook nog best even wennen. Misschien had ik mijn sterretjes beter kunnen dusten.Thanx voor de tips tot nu toe
Ik gebruik zelf zo'n grote poederkwast van de hema, waar je normaal je blush mee opdoet. Werkt heel goed. En dan wordt het idd egaler dan met een kleine waar ik wel eens kleine figuurtjes mee gedust heb.
Dust nu altijd alles met grote kwast 
Succes ermee 
ssvleeuwen schreef:Ja ik weet dat dusten zonder alcohol is
Het schilderen is ook nog best even wennen. Misschien had ik mijn sterretjes beter kunnen dusten.Thanx voor de tips tot nu toe
Ik gebruik zelf zo'n grote poederkwast van de hema, waar je normaal je blush mee opdoet. Werkt heel goed. En dan wordt het idd egaler dan met een kleine waar ik wel eens kleine figuurtjes mee gedust heb.
Dust nu altijd alles met grote kwast
Succes ermee
Die heb ik ook! Een van mijn eerste uitvindingen, toen ik zag dat de kwast die je er voor kon kopen in de webshop 10 euro kostte 
Thanx voor de tip. Toch maar een poederkwast kopen dus
Scheelt inderdaad een hoop geld zeg! Datzelfde geldt trouwens voor de kleine kwastjes. Haal ik ook altijd gewoon bij de xenos o.i.d.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Zilver uitproberen