1

Onderwerp: Krokant chocoladelaagje

Voor een heel aantal onder jullie klinkt dit waarschijnlijk als een heel domme vraag, maar ik ga ze toch stellen  :lol:

Als ik een krokant chocoladelaagje bij de vulling wil, kan ik dan gewoon een laagje gesmolten chocolade op de taart doen en dat laten afkoelen?  En kan dat rechtstreeks op de biscuit of best op de vulling?

Alvast dank voor jullie expertise  :D

Groetjes
Myriam

Groetjes, Myriam

Re: Krokant chocoladelaagje

Ik doe het over het biscuit, een raster spuiten, laat het even hard worden en klaar. Dan doe ik er pas vulling overheen.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3 Laatst bewerkt door Kaas (01-04-2011 15:46)

Ik heb laatst chocolade gesmolten, dit hard laten worden op bakpapier in de vorm van mijn taart, daarna een klein laagje botercreme om het vast te plakken en op het biscuit gelegd.

4

Gewoon smelten (ik neem meestal zo'n zakje van Dr. Oetker) en dan over je biscuit. Daarop doe ik, als het gestold is, nog een laagje bc bijvoorbeeld.

5

Kaas schreef:

Ik heb laatst chocolade gesmolten, dit hard laten worden op bakpapier in de vorm van mijn taart, daarna een klein laagje botercreme om het vast te plakken en op het biscuit gelegd.

Dat is wel heel omslachtig. Je kunt het prima gelijk op je biscuit gieten, geen probleem.

6

OK dames, bedankt!  Vanavond de test!

Groetjes, Myriam

7

Ik moet zeggen het klinkt erg goed, ik ga binnenkort een aarbeien slagroom taart maken en wil ook iets aparts/ verassend aan de taart toevoegen, dit klinkt erg lekker.

Ik lees over een raster spuiten, hoe word dit bedoeld? Bedoel je dan een "dijkje"?

jol_nda schreef:

Ik lees over een raster spuiten, hoe word dit bedoeld? Bedoel je dan een "dijkje"?

nee gewoon kris kras dunne slierten chocolade over je biscuit trekken/ laten vallen.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

9

ow ja dat kan ook, dus gewoon smelten, spuiten en laten uitharden?
Klinkt erg makkelijk en in gedachten smaakt het al heerlijk met de aardbeien mouse erop....