1

Onderwerp: Zelf maken van Sugar-Stars?

Je kent ze misschien wel, van die kleine sterretjes, hartjes, sneeuwvlokjes die je o.a kan gebruiken op je cupcakes...

Heeft iemand misschien een idee hoe je die zelf kan maken? Of misschien een linkje naar uitleg?

2

Re: Zelf maken van Sugar-Stars?

Waarom zelf maken als je ze kant en klaar kan kopen?

Kleine sterren kun je met een plunger cutter uitsteken, als je het van gumpaste doet worden ze keihard...........

3

Wat een werk haal je je op de hals, zeg: gewoon kant en klaar kopen als je die sprinkle-maat wilt

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Waarom? Omdat ze gekleurd moeten zijn met natuurlijke kleurstoffen en ik ook andere vormpjes wil dan alleen sterretjes ;)

5

Iemand anders ideeën? Gumpaste is niet organisch verkrijgbaar, is zoiets zelf te maken?

6

Wat bedoel je dan precies met organisch? Via google wordt ik niet veel wijzer....

Over natuurlijke kleurstoffen zijn hier al meerdere topics gewesst, cacao, saffraan, bietensap........

7

Ik vroeg ook niet naar kleurstof, die weet  ik te vinden.
Met organisch bedoel ik biologisch.

Je kunt zelf fondant maken, en dan gebruik maken van de biologische variant van de ingrediënten. Deze dan kleuren met natuurlijke kleurstoffen. Uitrollen en kleine figuurtjes uitsteken.

En zelf denk ik dan, als je de (kant en klare) fondant nou kleurt met de natuurlijke kleurstoffen, is dat niet biologisch genoeg? Als de hele taart en cupcake nou al van biologische ingrediënten gemaakt zijn?

'I love it when a cake comes together'

9

Inmiddels heb ik besloten het anders op te gaan lossen, ik wil de cupcakes waar het om gaat echt een bio-label kunnen geven... dus echt alles van bio-oorsprong. Maar deze zullen dan anders versierd worden...

10

er zijn mini plungers en die bevallen mij heel erg goed. Ik gebruik geen kant en klare sprinkels. Marsepein het je zeker in een biologische variant, tenminste, hier bij onze bakker wel.
succes ermee

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

11

http://www.youtube.com/watch?v=y9xS5rlDNRY

Ik denk dat je dit bedoelt en dan met biologische gumpaste

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

frummel88 schreef:

Inmiddels heb ik besloten het anders op te gaan lossen, ik wil de cupcakes waar het om gaat echt een bio-label kunnen geven... dus echt alles van bio-oorsprong. Maar deze zullen dan anders versierd worden...

Oké, ik dacht als het nou voor eigen gebruik is maakt het misschien wat minder uit ;) maar super dat je het gaat proberen, ben benieuwd naar het resultaat!

'I love it when a cake comes together'

13

ik maak wel eens figuurtjes met een pons, daar heb je vele soorten van, en ik heb ook heel wat mini's. er is ook ergens een how to van. zal even voor je zoeken

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

14

LekkerTaartje schreef:
frummel88 schreef:

Oké, ik dacht als het nou voor eigen gebruik is maakt het misschien wat minder uit ;) maar super dat je het gaat proberen, ben benieuwd naar het resultaat!

Als ik het eens geprobeerd heb zal ik het laten weten, Bedankt voor de tips allemaal!