Onderwerp: Lemoncurd en.......?
Ik lees hier veel berichten over dat de lemoncurd zo lekker is. Ik wil die zelf dus ook eens gaan maken maar welke vulling is daar lekker bij?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemoncurd en.......?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik lees hier veel berichten over dat de lemoncurd zo lekker is. Ik wil die zelf dus ook eens gaan maken maar welke vulling is daar lekker bij?
Mona citroen toetje
* even typfoutje veranderd
die ga ik zaterdag ook proberen, hoop dat ie lekker wordt.
Die is heeeeerlijk. Ben er helemaal fan van! Vooral met lemoncurd inderdaad
Lemoncurd met Zwitserse room, erg lekker!
Groetjes Iris
Die vullingen moeten allemaal in de koelkast? De lemoncurd zelf hoeft dat niet toch?
Yep. Maar lemon curd is ook al erg lekker met gewone botercrème (van mix dan wel) hoor. Al dan niet met een extra smaakje van Patidess erdoor, passievrucht of citroen of zo
of met slagroom/mascarpone of met aardbeienmousse of -crème of met chocola, of met ....enzenz overal bijna bij
Dat kan dus ook nog en botercremé kan ook buiten de koelkast bewaard blijven. Dus eigenlijk moet ik de lemoncurd zien als een hele frisse vulling?
Mag ik aanhaken met een vraagje? Zou lemon curd (heb die van Chivers) ook lekker zijn met tropische vruchten vlaaivulling?
vast (alhoewel ik niet van die trpoische vruchtencombi's houd ). Het is echt een heel neutrale, frisse smaakmaker
ik vond hem lekker bij aardbeien jam maar minder lekker bij dulche de leche.. Maar dat lag meer aan de dulche de leche.
De DDL was helemaal opgezogen door de taart.
Botercreme en mandarijntjes!
Mag ik aanhaken met een vraagje? Zou lemon curd (heb die van Chivers) ook lekker zijn met tropische vruchten vlaaivulling?
Ik ben er zelf ook niet zo van, maar heb het twee keer in een taart gecombineerd en de ontvangers vonden het erg lekker!
Dat was met zelfgemaakte lemoncurd, maar met die van Chivers moet ook zeker lukken lijkt me
Bedankt! Ik ga vandaag iig zeker de lemon curd opentrekken, en maar eens uitgebreid proeven, want ik heb het nog nooit gebruikt... Dan kijk ik daarna wel of ik er tropische vruchten bij doe of citroen kwarktaart pudding van Mona! Heb iig allebei vast in huis gehaald!
Wordt vast lekker!
mmmmm, klinkt lekker hoor! Waar haal je die kant en klare lemon curd dan?
in ieder geval bij AH, staat bij de jamafdeling; was laatst met iemand bij de MAkro, daar hebben ze 't ook
Bedankt! Ik ga vandaag iig zeker de lemon curd opentrekken, en maar eens uitgebreid proeven, want ik heb het nog nooit gebruikt...
Dan kijk ik daarna wel of ik er tropische vruchten bij doe of citroen kwarktaart pudding van Mona! Heb iig allebei vast in huis gehaald!
Wordt vast lekker!
Weet je wat een heerlijke combi is Eline?:Lemoncurd met bc met passievruchtepatidess
Ik heb ook wel eens appelvlaaivulling gecombineerd met een dun laagje lemoncurd, was heerlijk fris en errug lekker!
Ik haal mijn lemoncurd altijd bij de Jumbo, staat ie tussen de jam enzo...
Ik heb de lemoncurd idd bij de AH gehaald, vond hem toevallig bij de jam, dus dacht meteen: meenemen!
Oe, Leonie, wat een goed idee!! Ik ben DOL op passievrucht, heb al heel vaak staan twijfelen of ik die moest bestellen! Doen dus? En met appelvlaaivulling, das ook slim zeg! Kan me helemaal voorstellen dat dat lekker is! Ik krijg honger....
Heb hier trouwens uiteindelijk voor de citroen kwarktaart gekozen, omdat de lemoncurd niet zo zuur is als ik had verwacht, dus een frisse vulling er nog bij vond ik wel kunnen voor een zwangere dame. Ik vond iig altijd hoe zuurder hoe beter! De zwangere in kwestie vond hem heerlijk! Mijn stiefdochtertje daarentegen vond het wat minder
Die is meer van de aardbeienjam vrees ik...
ik heb van de week sinaasappel-passievruchtcrème gemaakt (hier bij de recepten); die is lekkerrrrrr Wel effe goed plannen (1 uur koken, 2 uur afkoelen/intrekken), maar zeer de moeite waard
Ik had 'm gecombineerd met chocoladecrème, vond dat zelf wel errug zwaar, maar met lemon curd....dat moet goedgaan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemoncurd en.......?