1

Onderwerp: botercreme van te voren maken?

Kun je botercreme een dag van te voren maken en de volgende dag gebruiken om te bekleden?
Neem aan dat als dat kan je hem in de koelkast moet zetten.
Hoelang van te voren mag hij buiten de koelkast staan?
Heb de botercreme van funcakes.

Bedankt alvast

2

Re: botercreme van te voren maken?

Ik lees even mee

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

3

Ik lees ook mee!  :D  :o

4

Ik maak hem zelf 1:1 en die maak ik vaak eerder inderdad in de koelkast bewaren en een uurtje of 2 voor de taart eruit halen

ik denk dat het voor de funcakes hetzelfde is  :think:

Lieve groetjes van Nicole

5 Laatst bewerkt door Lientje (31-03-2011 19:00)

ik las laatst in het archief dat je 1 op 1 ruim een week kunt bewaren in de koelkast en die van de mix ongeveer max een week.

6

ooo. dan gaat dat helemaal goedkomen  ;)
Dank je voor de snelle reacties!

7

Ik heb 'm zelfs al ingevroren en daarna weer als vulling gebruikt

8

Lientje schreef:

ik las laatst in het archief dat je 1 op 1 ruim een week kunt bewaren in de koelkast en die van de mix ongeveer max een week.

1:1 zolang als je boter houdbaar is.............dus langer dan een week.

de mix................een week in de koelkast is lang..........zeker als je hem daarna in een taart stopt die misschien pas 2 dagen later wordt gegeten. Invriezen kan wel heel goed.

Vanwege de botercreme hoeft een taart niet in de koelkast............vanwege de gebruikte vulling vaak wel  ;)

9

Zie nu dat je deze vraag bij bekleden hebt gesteld.............ga je afsmeren met bc van de mix?

10

Karin09 schreef:
Lientje schreef:

1:1 zolang als je boter houdbaar is.............dus langer dan een week.

de mix................een week in de koelkast is lang..........zeker als je hem daarna in een taart stopt die misschien pas 2 dagen later wordt gegeten. Invriezen kan wel heel goed.

Vanwege de botercreme hoeft een taart niet in de koelkast............vanwege de gebruikte vulling vaak wel  ;)

Thanks voor je tips

11

ja, is alleen om af te smeren.

12

O ships, lees net ergens dat funcakes alleen is om te vullen!!!!
Moet dus snel nieuwe botercreme maken. Echt balen. Wilde morgenochtend meteen aan de slag!

13

Nens74 schreef:

O ships, lees net ergens dat funcakes alleen is om te vullen!!!!
Moet dus snel nieuwe botercreme maken. Echt balen. Wilde morgenochtend meteen aan de slag!

Fijn dat je er nu achter komt en niet als je taart smelt.........er zijn er ook die er wel met succes mee afsmeren, maar ik doe het niet vanwege het water dat in de mix zit..........

14

Ik smeer ook gewoon af met de mix.
Maar sinds kort heb ik mezelf er toegezet om de 1-2-3 bc te maken en ookal is het dus meer werk, hij is wel HEEEERLIJK!!
En ik vind dat je met deze kunt vullen en ook afsmeren dus dat helemaal fijn.

Groetjes!

15

afsmeren met botercreme mix kan gewoon.

maar om je taart strakker te maken gebruiken de meeste 1:1 verhouding roomboter/poedersuiker

succes!!

Groetjes, Franka

16

ik heb het ook altijd gedaan. Lees: 3 jaar en dat ging altijd goed. Toch ben ik sinds kort overgestapt op 1 op 1. Ik vind het toch makkelijker. Ik zit weleens zomaar ineens zonder mix.. Heeh hoe kan dat nou.. hahaha dus dan is het handig als je er niet op hoeft te vertrouwen dat je nog een voorraadje hebt liggen... Bovendien is het ook veel sneller te maken.

17

Wat is 1-2-3 dan?

Ik doe nu 200 gr roomboter en 200gr poedersuiker.

Ik ben er niet zo goed in hoor ;)

Ik had trouwens de botercreme van funcakes al gemaakt. Maar die vries ik dan maar in. Ik vul de taart nl met toblerone mousse.

18

Nens74 schreef:

Wat is 1-2-3 dan?

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … otercrème/

Bewaren van de 1:1 is trouwens alleen maar zolang als de boter houdbaar is als er geen resten biscuit/masepein/fondant of andere vuiltjes in/aanzitten  ;)