1

Onderwerp: Houdbaarheid hele taart?

Vandaag mijn eerste taart gemaakt met biscuit cake. Gevuld met 1 laag slagroom/jam en 1 laag vlaaifruit aardbei. Op zich redelijk geslaagd, alleen vind mijn vriend de fondant niet lekker.  :/

Nu zit ik dus met een hele taart, die bedoeld was als oefening. Zaterdag (dus over 2 dagen) vier ik mijn verjaardag en eigenlijk had ik dan een nieuwe willen maken. Is mijn taart nog tot zaterdag te bewaren? Is hij dan nog lekker? En moet ik hem ook afdekken of iets? Heb hem nu zo in de koelkast staan.

Alvast bedankt voor het advies.  :)

Groetjes Christa

2

Re: Houdbaarheid hele taart?

Taart gevuld met slagroom kun je 2 dagen bewaren, dus zaterdag eten kan nog prima.

Groetjes, Elly

3

Dat kan, maar je kunt hem nu ook invriezen en er morgenavond weer uithalen.

Jacqueline

4

De vriezer is helaas te vol (en te klein) om de hele taart in te passen.  :lol:  Maar dan laat ik hem gewoon in de koelkast staan. Voor de zekerheid maak ik er nog een ander taartje bij waar ik meer ervaring mee heb. Bedankt!

5

yakefrank schreef:

kan een slagroomvulling wel in de vriezer dan? staat nl niet bij lijst vullingen om in te vriezen. (of ik lees het verkeerd? :think: )

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

6

ik moet je eerlijk bekennen dat ik slagroom taarten nooit op de 3e dag nog eet  :o . Als ik hem vandaag gemaakt zou hebben, MOET hij morgen gegeten worden en de rest gooi ik weg. Ik vind slagroom echt veel te bederfelijk  :/

7 Laatst bewerkt door TipTopTaarten (31-03-2011 21:59)

Heidi-2306 schreef:
yakefrank schreef:

kan een slagroomvulling wel in de vriezer dan? staat nl niet bij lijst vullingen om in te vriezen. (of ik lees het verkeerd? :think: )

Je zou toch zeggen dat je slagroom prima kunt invriezen. Je kunt toch ook bevroren slagroomschnitts kopen of bevroren slagroomtaarten? En wat dacht je van bevroren soesjes?  :Y

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

8

TJA...da's dan weer helemaal waar :D

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

Misschien kan iemand mij dan ook vertellen hoelang een taart met fondant of marsepein goed blijft buiten de koelkast met botercreme en jam.

Alvast bedankt.

10

supermarktslagroom en "professionele" slagroom zijn heel anders en weet niet of je die van de supermarkt in kan vriezen met vormbehoud.