1

Onderwerp: 2 x vraagje

1. Ik heb mix voor de botercreme. Nu zie ik sommige die botercreme 1:1 gebruiken. Is dat anders dan het recept op het pak van de mix botercreme?

2. ik heb poeder gekocht waarmee je fondant hard kunt laten worden. Handig voor vlinders e.d.
Nu vraag ik me af of je dat in kleine hoeveelheden moet maken of dat je het ook kunt bewaren nadat je de poeder erdoor gekneed hebt. Of wordt het ook hard in een plastic zakje en dan in een luchtdicht doosje.

Alvast heel erg bedankt!!!

Re: 2 x vraagje

1. Botercreme 1:1 is alleen boter en poedersuiker (verhouding 1:1, dus 100 g boter met 100 g p.suiker)

2. Heb ik niet heel veel ervaring mee. Ik denk dat je het maar een paar dagen kan bewaren. Daarna is het te hard, denk ik.

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Dus die botercreme is helemaal niet met de mix van funcakes?

4

Botercreme 1:1 word meestal gebruikt om af te smeren (omdat dit geen water of andere vloeistof bevat, waardoor je fondant/marsepein kan gaan smelten).
Botercreme van de mix word gebruikt om je taart mee te vullen. Je kan evt. nog een smaakje aan toevoegen als je dat zou willen, deze is veel lekkerder dan de 1:1  :Y

Groetjes Eline

5

Ik heb tot nu toe altijd afgesmeerd met die van de mix en geen problemen ondervonden. (gelukkig)
Maar bedankt voor je reactie!!

6

Dat poeder heet tylose  ;)  je gebruitk ong 1 theelepel op 250gr fondant. Je kunt dat ook bewaren in een dichte plastic zak in een dichte trommel. Op den duur droogt het wel uit, maar kan best lang mee.
Is niet meer lekker om te eten, maar dat wist je misschien al.
Ik vind het lastig om te kleuren nadat de tylose er in zit, dan wordt het veel stugger.
Ik maak kleine hoeveelheden die ik nodig denk te hebben.
Er wordt wel gezegd 24u in laten werken, maar een paar uur wil ook wel.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Wacht effe dat wist ik niet.......
Je kunt fondant met tylose niet eten???
Of na een poosje niet meer.....

8

nou ja, 't is niet giftig ofzo :nooo , 't is alleen niet lekker, smaakt naar lijm; gewoon uitproberen :Y  (de meeste mensen zullen die strikken enzo toch niet opeten)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl