1

Onderwerp: Hoeveel in een mini cc

Ik vul mijn gewone cc's altijd met +- 35 gram beslag zodat ze allemaal een beetje gelijk zijn.

Maar nu wil ik mini cc's gaan maken. Weten jullie hoeveel gram er ongeveer in gaat? Dan kan ik dat als richtlijn aanhouden.

Thank you!

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

2

Re: Hoeveel in een mini cc

Ik heb de minicups en bakblikje (6) van de dille&kamille en als ik daar 10 gram beslag in doe zijn ze perfect. Deze zijn echter wel iets kleiner dacht ik dan bijvoorbeeld de minipapiertjes van de Hema, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Met 10 gram zit er een hele lichte bolling op: http://94.100.114.87/1258050001-1258100000/1258050801-1258050900/1258050856_5_Xwl-.jpeg

Dit was mijn eerste probeersel met de mini's, vandaar dat sommige een beetje donker zijn, stonden net iets te lang in de oven (maar waren toch wel lekker :) ).

3

ik dacht, dat ik de vorige keer 12gr gedaan had... meen ik ergens hier gelezen te hebben....

Groetjes, Dorothea.

4

Dank jullie wel! Probeer gewoon beide uit.

5

en anders moet je veel te hoge of lage cc's opeten  :9

N-Joy Cakes

6

NiQ schreef:

en anders moet je veel te hoge of lage cc's opeten  :9

Oh en dat is toch wel heel erg hahaha

7

ik heb laatst zo'n 12/13 gram in de mini's gedaan, en die waren erg mooi geworden, ietsje een bolling, maar die kon (heb ik niet gedaan) makkelijk plat gedrukt worden.